«Nimelt võib ette kujutada poliitilist patiseisu, kus valitsus tõepoolest ei saa oma poliitikat ellu viia selle tõttu, et parlament mingil põhjusel tema eelnõud blokeerib. Et seda konfliktsituatsiooni lahendada, peab olema võimalik küsimus püstitada väga printsipiaalselt. Sellisena, et kas võetakse vastu eelnõu või astub tagasi valitsus,» on Põhiseaduse Assambleesse kuulunud Liia Hänni öelnud.
Tema sõnul nõuab parlamendi sellise valiku ette seadmine, et poliitilised jõud parlamendis jõuaks lõpuks selgusele, mis on põhjuseks tekkinud konfliktile. «Kui selleks põhjuseks on valitsuse poliitika ja hinnang valitsuse tegevusele, siis tuleb ka see konflikt lahendada. Kui aga parlament leiab, et valitsus väärib usaldust, või ta ei suuda avaldada umbusaldust valitsusele, siis tuleb võimaldada, et valitsus saaks oma poliitikat ellu viia sellel teel, et parlament võtab vastu seadusi, mida valitsus on ette pannud,» märkis Hänni.
Kui valitsus seob seadusemuudatuste vastuvõtmise usaldusküsimusega enne nende teist lugemist, edastab riigikogu esimees eelnõudele esitatud muudatusettepanekud valitsusele, kes seejärel koostab eelnõude teise lugemise teksti, muudatuste loetelu ja seletuskirja.
Teisel lugemisel esineb riigikogu ees sel juhul valitsuse, mitte aga enam juhtivkomisjoni esindaja. Muudatusettepanekuid hääletusele ei panda. Pärast läbirääkimisi, mille käigus saavad sõna võtta soovi korral kõik riigikogu saadikud, toimub eelnõude lõpphääletus. Kui usaldusküsimusega seotud eelnõud ei leia parlamendis toetust, astub valitsus tagasi.
Valitsus langetab eelnõude usaldusküsimusega sidumise kohta otsuse tõenäoliselt homme.
Viimati sidus valitsus usaldusküsimusega 2009. aasta negatiivse lisaeelarve ja sellega seotud muudatused, mille parlament võttis vastu sama aasta veebruaris.