Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Soome laht saab veel ühe turvasüsteemi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna lahe naftareostuses kannatada saanud luiged 2006. aastal.
Tallinna lahe naftareostuses kannatada saanud luiged 2006. aastal. Foto: Toomas Huik

ENSI-süsteem hoiab naftatankeri kursil silma peal ja annab kõrvalekaldest kohe teada.

Helsingis asuva Soome piirivalve merevalvekeskuse suurtelt monitoridelt võib näha, et laevad sõidavad Soome lahel nagu maanteed mööda – altpoolt liiguvad laevad Venemaa poole ja ülaltpoolt omakorda Vene sadamatest minema.

Nimedega ja nimedeta täpikesi on monitoril hulganisti, sest Läänemerel seilab iga päev 2000 kauba- ja reisilaeva, neist veerand on naftatankerid. Kui Soomes jälgib merel toimuvat piirivalve seirekeskus, siis Eestis on see veeteede ameti laevaliikluse korraldamise osakonna ülesanne. Ka meil on selline suurte monitoridega keskus, samuti Venemaal. Laevaliikluse korraldamise osakonna juhataja Are Pieli sõnul tuleb erilise hoolega jälgida Soome lahe seda piirkonda, kus Helsingi ja Tallinna vaheline laevaliiklus ristub Venemaa-suunalise kaubaveoga.

Tagasi üles