Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Rikkis foor häiris Vabaduse puiestee rohelist lainet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vabaduse puiestee ja Hõimu tänava nurgal oleva foori rike ajas autojuhid marru, kuid eile pealelõunaks oli viga juba parandatud.
Vabaduse puiestee ja Hõimu tänava nurgal oleva foori rike ajas autojuhid marru, kuid eile pealelõunaks oli viga juba parandatud. Foto: Jaanus Lensment

Vabaduse puiesteel on võimalik rohelises laines mugavalt liikuda, kui sõita kiirusel 48 kilomeetrit tunnis.

Tallinnas Vabaduse puiestee liikluses juba paar nädalat edukalt toiminud rohelisse lainesse tõi segadust Hõimu tänava juures olev foor, mis sõidukijuhid rohkem kui minutiks punase tule taha ootama jättis.

Teinekord aga lülitas foor sõidukijuhtidele vaid paariks sekundiks sisse punase tule, näidates seejärel jälle rohelist. Rikkis foor pani sõidukijuhtide seaduskuulekuse proovile ning nädalavahetusel võis korduvalt näha, kuidas mõni autojuht pärast pisukest ootamist lihtsalt punase tule alt läbi sõitis.

Pärast Postimehe vastavasisulist teadet laskis transpordiamet foori kiiresti korda teha. «Rike on nüüdseks kõrvaldatud. Selle põhjuseks oli tõenäoliselt suur pinge kõikumine. Millest see tingitud oli, ei oska praegu öelda,» ütles transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

Rüütelmaa sõnul toimib roheline laine mõningate väikeste mööndustega Vabaduse puiestee algusest kuni ühinemiseni Pärnu maanteega. «Kõik sinna vahele jäävad foorid on ühes grupis. Äsjane rike oli ainult Hõimu tänava fooris, see on kõrvaldatud ja foor on erilise jälgimise all,» kinnitas Rüütelmaa.

Roheline laine toimib tema sõnul kiirusel 48 kilomeetrit tunnis ning sõidukijuhtide tagasiside on olnud valdavalt positiivne. «On olnud ka mõned negatiivsed telefonikõned, aga vestluse käigus on tulnud välja, et sõidukijuht on varem sõitnud kiirusega 70 kilomeetrit tunnis ja nüüd poriseb, et miks enam ei saa. Lubatud on seal 50 kilomeetrit tunnis ja kui me soovitame, et sõitke 48ga, siis mõni lõpetab kõne ära, aga üldiselt ollakse rahul ja ka lapsevanemad on öelnud, et hullu kihutamist pole viimasel ajal enam olnud,» lisas ta.

Autojuhtide seas levib ka jutt, et Vabaduse puiesteel on mõnel fooril lisaseade, mis mõõdab lähenevate sõidukite kiirust ja karistab lubatust kiiremini sõitjaid punase fooritulega. Rüütelmaa kinnitusel Vabaduse puiesteel selliseid foore ei ole. «Fooritsükkel on seatud nii, et kui inimene sõidab umbes 50 kilomeetrit tunnis, siis ta saab oma sõidu rahulikult tehtud. Ja roheline tuli süttib natuke varem, nii et kui on natuke rohkem autosid foori taha kogunenud, saavad kõik normaalselt minema ja püsivad rohelises laines,» rääkis liikluskorraldaja.

Üldist liiklusvoogu ei tohiks pidurdada ka need sõidukijuhid, kes enne parempöörde tegemist hoo maha võtavad. «Äsja tegime veel ühe testsõidu ja veendusime, et ka see ei riku rohelist lainet. Seisma tuleb jääda vaid siis, kui jalakäijate foori nupuvajutus rohelise laine läbi lõikab. Aga jalakäijad tuleb ju ka üle tee lasta,» lausus Rüütelmaa.

Ta möönis, et süsteem ei toimi siiski igal pool ja kogu aeg. «Süsteem on üles ehitatud nii, et hommikul kuni kella 12ni on prioriteetne kesklinna suunduv suund, kuna enamik autosid sõidab kesklinna. Ja alates keskpäevast on prioriteetne linnast väljuv suund. Kui need rohelised lained hakkavad kahest Vabaduse puiestee otsast tulema, kohtuvad need Jannseni, Hõimu ja Sõbra tänava piirkonnas,» kirjeldas Rüütelmaa.

Selleks, et seal ei tekiks ohtlikke olukordi jalakäijatele, käituvadki nende tänavate ümbruse foorid autojuhi jaoks esmapilgul ehk raskestimõistetavalt. Muidu näeks rohelist tuld ootav jalakäija, et autod tulevad ja jäävad seisma, mispeale hakataks teed ületama, kuigi jalakäijatele põleb fooris punane tuli ning teisest suunast liginevad autod.

Vaata ka Liikluskaamera videot Vabaduse puiestee rohelisest lainest.

Tagasi üles