Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Riigikontrolli audit vaatleb omavalitsuste reklaamikampaaniate õiguspärasust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Helen Mihelson
Copy
Linnaosa vanema Priit Kutseri reklaam Vene Eragümnaasiumi fassaadil.
Linnaosa vanema Priit Kutseri reklaam Vene Eragümnaasiumi fassaadil. Foto: Peeter Langovits / Postimeesa

Riigikontrollis peaks veel selle aasta sees valmima audit, mis uurib, kas kohalike omavalitsuste kulud reklaami- ja teavitustegevusele on õiguspärased.

Auditi eesmärgiks on analüüsida omavalitsuste kulusid kommunikatsioonile, reklaamile ja teavitusele ning hinnata kulude õiguspärasust. Auditis on keskse tähelepanu all omavalitsuse ja selle ametiisikute tegevus vältimaks avaliku raha kasutamist kindlate poliitikute või poliitiliste ühenduste maine- ja teavituskampaaniates.

Ehkki audit pidi valmima juuli lõpuks, ütles auditirühma liige Tambet Drell Postimehele, et tõenäoliselt selleks ajaks see valmis ei saa, kuna informatsiooni kogumine pole läinud nii ladusalt, nagu alguses arvati. Küll aga peaks see valmima veel selle aastanumbri sees.

Materjali kogumiseks kasutab rühm erinevaid meetodeid: omavalitsustelt kogutakse nii tehingutega seotud kui muud kirjaliku materjali ning tehakse intervjuud. Drelli sõnul ajendas riigikontrolli omavalitsuste reklaami- ja kommunikatsiooniraha kasutamist uurima möödunudsügisesed kohalike omavalitsuste valimised ja sellega seonduvad sündmused, mis said ka meedias laialdase tähelepanu osaliseks.

Erakondade rahastamise järelevalve komisjon teatas täna, et tegi ettekirjutuse Tallinna linnapeale ja Keskerakonna esimehele Edgar Savisaarele, abilinnapea Arvo Sarapuule, Põhja-Tallinna linnaosa vanemale Karin Tammemäele ja tema asetäitjale Priit Kutserile, samuti Tallinna ettevõtlusametis töötavale Jaanus Mutlile ning Tartu endisele linnapeale Urmas Kruusele, kes peavad tagastama mullustel kohalikel valimistel tehtud ja algselt teavituskampaaniaks nimetatud valimisreklaamide kulud.

Ettekirjutuse kohaselt peavad valimistel kandideerinud keskerakondlased tagastama Tallinna maksumaksja raha eest tehtud reklaami kulud linnale ning Reformierakonda kuuluv Kruuse MTÜ-le TriSmile, kelle tellimusel tema reklaamplakat valmis. Raha tuleb tagastada 30 päeva jooksul, samas on võimalik ettekirjutus ka vaidlustada.

Tagasi üles