Sämi sillal juhtunud traagiline veokiavarii põhjustas praeguste arvutuste järgi kulusid rohkem kui 110 000 euro eest.
Traagiline avarii Sämi sillal läheb maksma üle 110 000 euro
«Täpne kalkulatsioon selgub tööde lõpuks, sest õnnetusega seotud on ka ümbersõitude tähistamise kulud ning need vajavad pidevalt hooldamist ja jälgimist – see muudab jooksvalt kulude suurust,» ütles maanteeameti ida regiooni hooldeosakonna peaspetsialist Olari Valter.
Kulud hüvitab kindlustusfirma Gjensidige Eesti filiaal, kus oli sõlmitud veoauto kohustuslik liikluskindlustus ehk vastutuskindlustus. Selle alusel kuuluvad hüvitamisele silla kandetaladele tekkinud kahjud. «Liikluskindlustuse alusel ei kuulu hüvitamisele liiklusõnnetuse põhjustanud autojuhi, veoauto, selle järel olnud haagise ja haagisel olnud kauba kahjud. Veoauto ja haagise kaskokindlustuslepingut, vedaja vastutuse ja veosekindlustuse lepingut ning veokijuhi õnnetusjuhtumikindlustuse lepingut meiega sõlmitud ei ole,» täpsustas Gjensidige Eesti filiaali juhataja Raul Järve.
Kindlustusfirma kahjukäsitlusosakonna juhataja Janek Ljäkin lisas, et peatöövõtja pakkus maanteeametile silla taastamiseks välja kaks varianti. Esimene oleks ehitada olemas olnud silla asemele kaarsild. «Selle lõplik maksumus on samas suurusjärgus, ehitada tehniliselt lihtsam, hilisem hooldus soodsam. Selleks tuleb eelnevalt lammutada kogu sild. Kaarsillal sõitmisel ei teki lööke sõidukite veermikule,» selgitas Ljäkin.
Teise lahendusena pakkus peatöövõtja välja, et ehitaja taastab silla olemasoleva renoveerimisplaani kohaselt. «Kuna õnnetuses hävis osa silla tugisambaid, oleks majanduslikult soodsam ehitada uue lahendusega kaarsild, mitte renoveerida vana. Vana lahendusega sillal sõitmisel selle liitepunktides toimub pidev sõidukite veermiku koormamine,» märkis Ljäkin.
Maanteeamet eelistab vana silla taastamist. «Kui maanteeamet oleks silla asemele soovinud kaarsilda, mis on üks erilahend torusildadest, siis oleksime seda teinud juba projekteerimise käigus,» ütles Valter.
Praegu käivad sillal tööd, mis on seotud sammaste taastamisega. «Paralleelselt valmistatakse ette nii metalltalastikku kui ka kõiki sambaid, kuhu talad toetada,» lausus Valter.
«Eesmärk on ikkagi esimesel võimalusel liiklus rahvusvahelisel maanteel taastada,» kinnitas Valter.
8. mai öösel juhtus Tallinna-Narva maanteel Sämi sillal traagiline avarii, kui veoauto DAF sõitis remondis oleva silla teepiiretest läbi silla tammist alla. Auto juht hukkus.