Tänavused kõige mahukamad teetööd koonduvad Tallinna ja Tartu ümbrusesse, kus autojuhtidel tuleb arvestada liikluspiirangutega.
Enim liiklust häirivad teetööd koonduvad Tallinna ja Tartu ümbrusesse
Tänavuse aasta suurematest käimasolevatest teetöödest on kõige mahukamad Tallinna ringteel, kus ehitus käib korraga kuue kilomeetri pikkusel lõigul, ütles maanteeameti ehitusosakonna juhataja Aivo Salum Postimehele.
See lõik algab Tallinna-Tartu maantee juurest Jürilt ja lõpeb Luige asumi juures ning see on jaotatud kaheks ehitusobjektiks, millest lühem, 1,6 kilomeetri pikkune Kurna-Luige ühendustee, valmib tänavu sügiseks. Pikem, 4,4 kilomeetri pikkune Kurna liiklussõlm valmib järgmise aasta lõpuks.
Kuna tegemist on väga suure liiklussagedusega lõiguga, kust sõidab läbi üle 14 000 auto ööpäevas, siis peab ehitaja vastavalt lepingule tagama ehitustööde ajal ringteel vähemalt 1+1 asfalteeritud sõiduraja olemasolu ning samuti peavad kõik ajutised ümbersõidud ja laiendused olema asfaltbetoonist kattega.
«Kogu ehitusobjektil ei või liiklusseisakud ületada viis minutit ja seisakutest tekkinud järjekorrad ei tohi ületada 1,5 kilomeetrit. Kuid loodetavasti annavad autojuhid kõik need võimalikud takistused juba ette andeks, sest tööde tulemusel valmib kaasaegne neljarajaline ja eraldatud sõidusuundadega maantee, kus kohalik liiklus ning jalakäijate ja jalgratturite liiklus on põhimaanteest eraldatud,» rääkis Salum.
Suurt hulka liiklejaid puudutavad teetööd algavad peatselt ka Tartu läänepoolsel ümbersõidul, kus omandab täiesti uue ilme Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 9,7-kilomeetrine lõik. See lõik on jaotatud kolmeks ehitusobjektiks ning kahel neist peaksid tööd algama sel suvel. Ilmatsalu ringist kuni Raja tänavani kulgev lõik peab valmima veel sel aastal ning seal saab olema nii kahe-, kolme- kui ka neljarajaline liikluslahendus. Raja tänavast kuni Variku viaduktini viiv lõik ehitatakse praeguse plaani järgi valmis järgmise aasta jooksul ning viimase, Lemmatsi ja Lennujaama risti vahelise osa ehitus on samuti kohe algamas ja valmib see järgmise aasta lõpuks.
«Ka kogu sealne ehitusala jääb suure liiklussagedusega teele, kus sõidab üle 9000 auto ööpäevas, ning seepärast peavad ehitajad kogu ehitamise aja tagama pideva liikluse kuue meetri laiusel asfalteeritud teel,» lausus Salum.
Tallinna-Pärnu maanteel otse linna piiril jätkub kuni sügiseni Topi liiklussõlme ehitus, mis jääb samuti suure liiklussagedusega piirkonda, kust sõidab läbi üle 13 000 auto ööpäevas. Sellel ehitusobjektil on liikluskorralduslikus mõttes raskem aeg juba seljataga, sest üle põhimaantee viiv viadukt on praktiliselt valmis.
Viimane mahukam objekt asub Tallinna-Narva maanteel otse linna piiril, kus suve teises pooles peaks valmima ajutine sild ning suve lõpul asutakse lammutama Pirita jõe olemasolevaid sildasid.
«Liiklejaile tagatakse sellel suure liiklussagedusega lõigul, kus sõidab ligi 15 000 autot ööpäevas, küll kaks sõidurada kummalgi suunal, aga kiirust piiratakse seal 50 km/h. Kaks uut silda, mis on olemasolevatest ligi kaks korda laiemad, valmivad koos uue, 600 meetri pikkuse teelõiguga järgmise aasta lõpuks,» lausus Salum.