Roland Schimmelpfennigi «Araabia öö“ tekst lummab: olmeliselt algav õhtu globaliseerunud elanikega korrusmajas muutub aina müstilisemaks, poeetilisemaks. Viie tegelase sisekõned, ihad ja igatsused, muinasjutulised mälupildid ja kujutluste hülgamised ristuvad, rabelevad, rüselevad. Kuni saabub õiglane lõpp.
Tellijale
Koridoride kõrbemuusika
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lavastaja Tamur Tohver on «Araabi öö» seadnud Polygoni amfiteatri saali, kus tekib täiuslik korrusmaja illusioon: ehtsad trepid saalikülgedel, lehvivate kardinatega aknad ülal lava kohal, tinglik kõle liftikarkass (kujundus Illimar Vihmar, Keili Retter) võimaldavad misanstseenides ootamatusi ja rikkiläinud kordumisi. Koridorides kõlava laulu jäljed manab kohale Mart Soo sugestiivne muusika, helide katkematu unevägi, eksootiline koloriit. Näitlejate häälte partituuris kuuleb viie hingelaulu dissonantse ja kooskõlasid, mõnel hetkel tekkis häälte valjuses staatilisuse oht, siis ootasin kergemini kuuldavaid sosinaid.