Küsimusele, kas apteegikorraldust muutvas eelnõus praegu olevad meetmed nagu apteegibussi käivitamise võimalus ja kümmekonnale maal tegutsevale apteekrile lähtetoetuse maksmine on tema hinnangul piisavad, et tagada apteegiteenuse kättesaadavus ka maapiirkonnas, vastas Teder, et apteegibuss teenuse kättesaadavuse probleemi ei lahenda.
Tederi sõnul on apteegibussi pidamine eelnõu järgi vabatahtlik ega ole ühegi eelisõigusega turuosalise kohustus. «Selle tõttu ei saa öelda, et nimetatu lahendaks apteegiteenuse kättesaadavuse probleemi maal,» märkis ta.
Ajutise piirangu kehtestamine on tekitanud palju eriarvamusi. Seni on seda toetanud näiteks riigikohtu endine esimees Märt Rask, apteekrite liidu ettepanekul eelnõu analüüsinud vandeadvokaat Jüri Raidla ja kohtus apteeke esindanud vandeadvokaat Ants Nõmper, piirangu vastu on aga olnud praeguse õiguskantsleri kõrval ka vandeadvokaat Allar Jõks, kes analüüsis eelnõu Ülikooli Apteegi palvel.
Riigikogu sotsiaalkomisjon võttis eelmisel nädalal eelnõust välja omandipiirangu, mille järgi võinuks apteeki pidada vaid proviisor, ning asukohapiirangu, mille järgi oleks ühes hoones võinud tegutseda ainult üks apteek. Samas on komisjon edasi lükanud otsuse langetamist küsimuses, kas kehtestada apteekide asutamise piirangute kadumise järel poolteiseks aastaks ajutine regulatsioon, mille järgi saaks suuremates omavalitsustes uue apteegi avada ainult omavalitsuse soovil ja ravimiameti nõusolekul.
Komisjon on lisanud eelnõusse muudatuse, mille kohaselt ei tohi üldapteegi tegevusluba olla ravimite hulgimüügi, tootmise ja tervishoiuteenuste osutamisega tegelevatel ettevõtetel ega ka ettevõtetel, kes on nendega valitseva mõju kaudu seotud. Ettepaneku kohaselt saab ravimiamet õiguse küsida konkurentsiametilt valitseva mõju kaudu seotud ettevõtja tuvastamist. Valitsevat mõju omavatele ettevõtetele antakse nõuetega vastavusse viimiseks kolmeaastane üleminekuperiood.