Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387
Saada vihje

Politsei: kevaditi juhtub kaherattalistega rohkem õnnetusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristel Kossar
Copy
Jalgrattur.
Jalgrattur. Foto: Caro/ Scanpix

Politsei ütles viimasel päevadel iseäranis kaherattaliste liiklejatega juhtunud õnnetuste kommentaariks, et kevadisel ajal juhtubki rohkem liiklusõnnetusi eelkõige liiklejatega, keda talvisel ajal liikumas pole.

«Paraku juhtub igal aastal  kevaditi kõige rohkem õnnetusi eelkõige kaherattalistega,» märkis Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Elari Kasemets. «Kaherattaliste juhtide sõiduinstinktid on talve jooksul natuke rooste läinud, samas on nad elevil värskest sõiduelamusest ega taju ümbritsevat liiklusolukorda piisavalt kriitiliselt, et igast liiklusolukorrast tervena välja tulla. Ka autojuhid on kaherattalised talve jooksul ära unustanud ning oska nendega arvestada ega neid piisavalt hästi näha,» sõnas ta.

Mootorratturitel ja rollerijuhtidel soovitas Kasemets kindlasti enne tihedasse liiklusesse suundumist harjutada põhilised sõiduvõtted läbi harjutusplatsil. «Samuti võiks esimesed sõidud teha vaiksematel kõrvaltänavatel, et kõik juhtimisvõtted taas meelde tuleksid ja kinnistuksid,» soovitas ta.

«Lapsevanemad peaksid enne oma järglaste laskmist liiklusesse jalgratast, tõukside, rulluiskude või ruladega olema kindlad, et noored ikka saavad liikluses hakkama ning et nad tunnevad elementaarseid liikluseeskirju ning mitte ainult oma õigusi, vaid ka kohustusi,» pani Kasemets lastevanemaile südamele.

Ta tuletas kõigile kaherattaliste juhtidele meelde ka kiivri kandmise vajalikkust. «Samuti ei teeks paha panna selga erksat värvi riided, mis aitaksid autojuhtidel teid liiklusest eristada, mootorratturid võiksid ka linnasõitudel kanda kaitseriietust,» sõnas ta.

Kasemetsa sõnul juhtub soojal ajal rohkem n-ö ühe sõiduki õnnetusi, kus autojuhtideks on noored mehed. «Sellistel õnnetustel ja laiemalt üldse noorte meeste riskikäitumisel liikluses on mitmeid erinevaid põhjusi, kuid neid saaks vähendada suhteliselt lihtsalt. Esiteks peavad noored juhid mõistma, et nad ei ole liikluses üksi ning nende käitumine võib põhjustada palju valu,» rääkis Kasemets. « Teiseks võiksid noormeeste lähedased neile võimalikult sagedamini meelde tuletada, et selline riskikäitumine ei ole lahe, mõistlik  ega aktsepteeritav ning neid armastatakse ka siis, kui nad ei sea oma elu ohtu.»

Tagasi üles