Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Juhtkiri: kurjamite raha äravõtmisel on selge mõte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Corleonede perekonna saaga on küllap üks maailma mõjukamaid lugusid kurjategijate ilmast. Kirjanik Mario Puzo tegelaskujudele ja dilemmasid esitavale süžeele andis eepilise suuruse ta koostöö filmitriloogia režissööri Francis Ford Coppolaga. Kolmandas osas on Michael Corleone peaaegu maailma tipus, ent maffia kättemaks «põgenemiskatse» eest tabab ted­a Palermo ooperiteatri trepil. Ta ise püüdis nooruses kõigest väest hoida eema­le perekonna kuritegelikust elust. Ta poeg ei tahtnud olla osaline mistahes äris, olgu või legaalses ja suures.

Ent Coppola geenius lasi triloogia finaalis palgamõrvari püssilasul tabada just noort Anthony Corleonet, kes oli hetk enne seda koos kõigi pereliikmetega õnnelik oma solisti debüüdi üle Pietro Mascagni ooperis «Talupoja au» (mille tegevus toimub Sitsiilia külas XIX sajandil). Michael Corleone soov pääseda kurjategijate maailmast ebaõnnestus kõige rängemal moel ja triloogia viimseis kaadreis sureb ta üksildase donina Sitsiilia mõisamaja kuivliivases õues. Kõik eelnev ütleb meile, et just seda ta ei tahtnud, just selle eest ta põgenes.

Tagasi üles