3. Kas Euroopa Liit peaks muutuma ühisruumiks- looma ühised maksud, ühtlustama maksusid?
Euroopa Liit ei peaks looma uusi ühtseid makse, kuid kaaluda tuleks uuendusi Euroopa Liidu eelarve tulude kujunemise osas. Näiteks võiks iga liikmesriik eraldada ühe protsendi enda käibemaksust Euroopa Liidu eelarvesse. Taoline süsteem kohtleks kõiki liikmesriike võrdselt, sest maksustamine toimuks vastavalt majanduse suurusele ning tehingute mahule.
Euroopa Liidu tasandil on maksude ühtlustamist kasutatud käibemaksu määrade ning maksustatud tehingute osas. Otsesed maksud on seni olnud liikmesriikide otsustada ning pole vajadust seda muuta ilma tõsiste arutelude ja argumentideta.
4. Kas Euroopa Liit peaks muutma oma eelarve struktuuri- näiteks mingeid kulusid vähendama ja teisi suurendama? Kas praegused kulutused on piisavad?
Euroopa Liidu 2014-2020 eelarveperiood on teatavasti juba alanud ning tulud ja kulud kokku lepitud. Samas on eelarve paindlik, mis tähendab, et raha täpne jaotus selgub nii-öelda töö käigus.
Maikuus valitav europarlamendi koosseis asub järgmise perioodi prioriteete välja töötama ning lahendusi pakkuma. Mina isiklikult toetan kindlasti teadus- ja haridusvaldkonna rahastuse suurendamist. Näiteks üliõpilasvahetuse programmil Erasmus on väga oluline roll noorte silmaringi laiendamisel ning harimisel.
Kulusid oleks võimalik vähendada loobudes Brüsseli ja Strasbourgi vahel pendeldamisest. See kulutab tarbetult igal aastal 180 miljonit eurot Euroopa Liidu maksumaksja raha.
5. Millistes valdkondades näete Euroopa rolli suurendamise vajadust ning millistes võiks see väiksem olla?