Audentese erakool koos Soome sõpruskooliga kogunesid eelmisel nädalal Aegviidus RMK loodushariduse keskuses, et saada teaduslike välitööde kogemusi ja panna ennast proovile meeskonnatöös ning arendada loovat teaduslikku mõtteviisi.
Fotod: vaata, kuidas kooliõpilased looduses teadust teevad
Audentese rahvusvahelise õppe (IB) bioloogiaõpetaja Karolin Mäe sõnul liigub kaasaegne haridus üha enam kogemusliku õppe suunas, kus äärmiselt olulisel kohal on reaalsete situatsioonide analüüsimine ja praktiseerimine.
«Meie eesmärk on anda õpilastele lisaks teadmistele ka oskus probleeme püstitada ja neile lahendusi leida. See projekt on simulatsioon sellest, kuidas tänapäeva teaduse tegemine käib,» selgitas Mäe. Espoos asuva Etelä-Tapiolan kooliga läbiviidav ühisprojekt lõpeb kahe riigi õpilasi hõlmavate seitsmeliikmeliste uurimisgruppide tööde esitlusega Soomes.
Ühisprojektist võtab osa 37 õpilast ning neli õpetajat: Karolin Mäe ja Carlos Moreno Audentese Erakooli IB-õppest ning David Allen ja Jyrki Hänninen Etelä-Tapiolan keskkoolist.
Õpilased panid oma teadmised proovile sellistel uurimisteemadel nagu mulla niiskustaseme mõju taime kasvule, rakuhingamise toimimine CO2 eraldumise näitel, CO2 taseme mõju samblike kasvule ning soo- ja allikavee erinevused.