Laevakaitsjad ei mõista enda sõnul siiani, miks nad vanglas viibisid. Kohalikud ajakirjanikud ütlesid mulle, et AdvanForti töötajad oleks pääsenud, kui nad oleks kohe oktoobris piirivalvele altkäemaksu andnud, sest ametnikke on seal kerge ära osta. Üks seletus näibki olevat, et piraadikütid võeti kinni, sest neilt loodeti raha saada. Laev suunati sadamasse ning seda hoiti seal lootuses, et laevakaitsjate tööandja nad rahaga üle valab. Kui seda ei juhtunud, siis polnud nendega muud teha, kui nad justiitssüsteemi hiiglaslikku bürokraatiamasinasse lükata ja lasta teistel ametnikel 35 mehega tegeleda.
Teine võimalus on, et India piirivalve on Itaalia kaasuse tõttu äärmiselt paranoiliseks muutunud. Itaalia kaasuse all tuntakse vahejuhtumit, mis leidis aset 2012. aastal, kui kaks Itaalia piraadikütti lasid maha kaks India kalurit, sest pidasid neid piraatideks. See intsident tõi kaasa Itaalia ja India vaheliste diplomaatiliste suhete jahenemise, sest alus, millel laevakaitsjad seilasid, kuulus Itaalia riigile. AdvanForti meeskond muidugi kedagi ei tapnud ning laev kuulus USA firmale, kuid vasturääkivused on tekkinud seoses sellega, kus Seaman Guard Ohio enne sadamasse suunamist viibis. India piirivalve väitel oli alus riigi territoriaalvetes, laevakaitsjate sõnul rahvusvahelistes vetes.