Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Muudatus leevendas Kaarli puiestee liikluskoormust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Liikluskorraldaja Kaarli puiesteel
Liikluskorraldaja Kaarli puiesteel Foto: Toomas Tatar

Esmaspäeva õhtul ja teisipäeva hommikul vandusid mööda Endla tänavat ja Kaarli puiesteed teosammul liikunud sõidukite juhid liikluskorraldajaid maapõhja, teisipäeva lõunaks oli liikluskorraldust muudetud nii, et Kaarli puiesteel enam seisakuid ei tekkinud.


Nimelt tehti jälle lahti kõige vasakpoolsem sõidurada Kaarli puiestee linna siseneval lõigul Tõnismäe tänava ja Vabaduse väljaku vahel, mis veel hommikul oli suletud. Teine uuendus on see, et nüüd on ka autodel õigus teha vasakpööre Pärnu maanteele Viru väljaku poole. Varem oli see lubatud ainult bussidele.

«Liikluskorraldust tuleb kahjuks planeerida arvestusega, et sõidukijuhid eiravad reegleid. Ja reegleid eiravad juhid tekitavad oma teguviisiga probleeme ka teistele,» põhjendas transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

«Seal oli alguses häda selles, et bussil ei lastud reastuda vasakpoolsele rajale, et ta saaks selle vasakpöörde teha. Vaatlesime täna hommikul sealset olukorda, ja kas see oli päike või miski muu, mis liiklejatele hästi mõjus, aga autojuhid hakkasid busse vahele laskma. Nüüd me lubame kõigil sealt vasakule pöörata,» ütles Rüütelmaa.

Ta lisas, et praeguse fooritsükli ajal on vasakpöördeks 15 sekundit rohelist tuld ning selle aja jooksul jõuavad seal vasakpöörde teha nii autod kui bussid. «Otsustasime, et kui jälle juhtub nii, et autojuhid ei lase bussi vasakusse ritta vahele, siis me paneme sinna lihtsalt ühe reguleerija, kelle ülesandeks on bussile ruumi teha. Aga praegu saime liikluse nii Kaarli puiesteel, Endla tänaval kui Kristiine ristmikul kenasti liikuma,» lausus liikluskorraldaja.

«Sõnum kõikidele sõidukijuhtidele ongi see, et laske buss vahele ja kõigil on palju parem liigelda. Halvemal juhul kaotab autojuht sellega minuti või paar, paremal juhul pääseb ta sama fooritsükliga läbi ja kogu liiklusvoog on palju sujuvam,» ütles Rüütelmaa.
 

Tagasi üles