Päevatoimetaja:
Margus Martin

Katsetamisel olevate ühissõidukitega saab tasuta sõita

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Veebruaris katsetas Tallinna Linnatranspordi AS Poolas toodetud elektribussi.
Veebruaris katsetas Tallinna Linnatranspordi AS Poolas toodetud elektribussi. Foto: Toomas Tatar

Linnavalitsus annab loa Tallinna ühistranspordiliinidel katseliselt kasutada erinevate tehniliste lahendustega või alternatiivkütustel töötavaid ühissõidukeid, katsesõidukites võivad kõik soovijad sõita tasuta.


Katsetuste ajal ei toimu piletimüüki ega korraldata piletikontrolli ning sõitjalt sõiduõigust tõendavat dokumenti ei nõuta.

Avaliku teenindamise lepingu alusel veoteenuse osutamiseks on vedajatel vajadus Tallinna ühtse piletisüsteemi bussi- ja trolliliinidel liiniveo korras katseliselt kasutada erinevate tehniliste lahendustega või alternatiivkütustel töötavaid ühissõidukeid, et saada praktiline kogemus nende sobivusest töötamiseks Tallinna oludes, seisab volikogu eelnõu seletuskirjas.

Ühissõidukeid katsetatakse erinevatel bussi- ja trolliliinidel, et saada ülevaade bussi sobivusest, kütusekulust jms erinevates liiklusoludes ja erineva koormusega liinidel.
Ühissõiduki kasutamise periood sõltub erinevate tootjatega sõlmitud kokkulepetest ja võib olla erinev, üldjuhul kuni 4 nädalat.

Ühe ühissõiduki (buss ja troll) keskmine läbisõit päevas on 224 kilomeetrit. Keskmine piletitulu oli 2013. aastal 0,12€/km. Seega jääb keskmiselt ühe ühissõiduki kohta saamata 26,88 eurot päevas ja 188,16 eurot nädalas.

Kuna sellised ühissõidukid on katseliselt kasutusel liinidel lühikest aega, siis ei ole nende varustamine Tallinnas kasutusel olevate elektroonilise sõitjate info- ja piletimüügisüsteemi seadmetega katselise kasutuse ajaks otstarbekas.
 

Tagasi üles