3. Kas Euroopa Liit peaks muutuma ühisruumiks- looma ühised maksud, ühtlustama maksusid?
Kategooriline - ei. Majandusteooria ütleb, et igal riigil on olemas suhtelised konkurentsi-eelised (kliima, asend vms) ja üks neid eeliseid on tark maksusüsteem. Kui see eelis ära nullitakse, siis nullitakse ära üks konkurentsi-eeliseid. Olen nõus maksusüsteemi ühtlustamisega kohe, kui õnnestub tagada Itaalias sama kliima mis meil.
4. Kas EL peaks muutma eelarve struktuuri, mingeid kulusid vähendama ja teisi suurendama. Kas praegused kulutused on piisavad.
Oleneb milleks. Selleks, et Brüsselis kontorit üleval pidada, ametnikke sõidutada, neid sööta ja joota peaks justkui jätkuma. Kui aga liikuda ühtse ja solidaarse majandusruumi poole, siis - vähe. Võrdlus: EL jaotab oma eelarve kaudu ümber 1% SKP-st (s.t. vaesed jäävad vaesteks ja rikkad saavad rikkamateks - Mäo teerist pole ju, taevas hoidku!, mingi rikkus). USA föderaaleelarve jaotab ümber ligi 30%, s.t. California panustab üle veerandi teenitud rahast Arakansasesse, Alabamasse, üleval Maine'i jne., s.t. toimub riigi elatustasemete ja tingimuste tegelik ühtlustamine. Otsuse koht: mida me tahame? EL on ära unustanud selle, et tähtsaim osis kogu süsteemis on INIMENE. Tema tahe, unistused, kapriisid...
5. Millistes valdkondades näete EL rolli suurendamise vajadust, kus see võiks väiksem olla?
Energia sisseost, sest ainult EL saab olla võrdväärne partner Venemaale. Ja teiseks: range kontroll kahe asja üle - (a) eelarvete viimine tasakaalu ja (b) konkurentsi kaitsmine. Neis valdkondades peaks ka EL võim olema senisest oluliselt suurem. Sest enamuse riikide eelarved logisevad igast poldist ja konkrnetsi ei oska riigid ise kaitsta, ei julge seda teha või on selleks liiga korrumpeerunud