Päevatoimetaja:
Ulla Länts
+372 666 2307
Saada vihje

Ene Koitla: pöördepunkt hariduses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto
Foto: Erakogu

Õnnestunud digipööre toob kooli tõelise õpiõhina, kuid selleni jõud­miseks on vaja uut metoodilist lähenemist, kirjutab Hariduse Info­tehnoloogia Siht­asutuse inno­vatsiooni­keskuse juhataja Ene Koitla.

Valitsus kinnitas aasta alguses Eesti elukestva õppe strateegia 2020, mis keskendub viiele tähtsale teemale hariduses: muutunud õpikäsitlus, pädevad ja motiveeritud õpetajad ning koolijuhid, elukestva õppe võimaluste ja töömaailma vajaduste vastavus, digipööre elukestvas õppes, võrdsed võimalused elukestvaks õppeks ja õppes osaluse kasv.

Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus (HITSA) on tegutsenud pea aasta, keskendudes just digipöörde ellukutsumisele elukestvas õppes. Võib julgelt väita, et igasuguste muutuste aluseks ühiskonnas on eelkõige info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) tark kasutamine. Samas peame kurbusega tõdema, et IKT küsimused kipuvad hariduses olema tihti n-ö teise ringi küsimused, mis lükatakse tagaplaanile. Digipööre hariduses aga tähendab eelkõige strateegilist lähenemist IKT juurutamisele haridusasutustes, mitte üksikute eraldiseisvate projektide ellukutsumist.

Märksõnad

Tagasi üles