3. Kas Euroopa Liit peaks muutuma ühisruumiks- looma ühised maksud, ühtlustama maksusid?
EL kui suveräänsete riikide ühenduse ning lähimuspõhimõtte seisukohast on mõistlik jätta maksusüsteem liikmesriikide endi reguleerida ning otsustada.
4. Kas EL peaks muutma eelarve struktuuri, mingeid kulusid vähendama ja teisi suurendama. Kas praegused kulutused on piisavad.
Euroopa Rahvapartei fraktsioon, keda ma esindan, on seisnud uue, aastal 2014 alanud eelarveraamistiku koostamisel selle eest, et eelarve mahtu suurendada tingimusel, et rahasid kasutatakse tulemuspõhiselt ja sihtotstarbeliselt, vältides palju rangemalt sisutuid õhku täis projekte. Kogemus näitab, et peaprobleem pole niivõrd eelarve mahus, kuivõrd selle efektiivses ja vastutustundlikus kasutamises, seega tuleks tõhustada ka järelvalvet ning kontrolli eelarve sihtotstarbelise kasutuse üle. Minu fraktsiooni rõhuasetus eelarveraamistiku koostamisel oli paindlikkusele, võimalusele raamistikku poolel teel ümber korraldada ning prioriteetsete valdkondade eelisrahastamisele.
Eriliselt taotlesime suuremat rahastamist innovatsioonile, teadusuuringuile (sealhulgas ka kaitsealastele teadusuuringuile) ning noorteprogrammidele, eriti Erasmusele.
5. Millistes valdkondades näete EL rolli suurendamise vajadust, kus see võiks väiksem olla?
Toetan põhimõtteliselt arusaama: EL peab olema suur suurtes asjades ning väike väikestes. Vajame suuremat turvalisust ning mõjukust rahvusvahelise stabiilsuse loomisel. Selleks tuleb liikmesriikide suur potentsiaal täiel määral rakendada ühise välis- ja julgeolekupoliitika ning ühise energiapoliitika raames. Siin ei ole EL suurus kaugeltki olemasoleva potentsiaali tasemel, tänu liikmesriikide erihuvidele jookseme ikka ja jälle lati alt läbi. See õõnestab jätkuvalt EL usaldusväärsust rahvusvahelise tegijana.