/nginx/o/2014/04/01/2931164t1h10cc.jpg)
Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna, et Eestis algab uudse kolmerajalise (2+1) lahendusega maantee ehitus juba järgmisel aastal, kui alustatakse Tallinna-Pärnu maantee Ääsmäe-Kernu lõigu uuendamist.
Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna, et Eestis algab uudse kolmerajalise (2+1) lahendusega maantee ehitus juba järgmisel aastal, kui alustatakse Tallinna-Pärnu maantee Ääsmäe-Kernu lõigu uuendamist.
Sarnane lahendus – 2+1 sõiduraja ning eraldusribaga sõidusuunad – on kavandatud ka Kernu möödasõidule (ehitusaastad 2018-2019).
Urm tõi välja, et näiteks Rootsis lubatakse 2+1 teedel sõita 100 kuni 110 kilomeetrit tunnis, kuid Eestis plaanitakse piirkiiruseks kuni 100 kilomeetrit tunnis.
Nn 2+1 teedel on sõiduradade arv vahelduv, et möödasõite oleks mugavam ja ohutum teha.