Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna, et Eestis algab uudse kolmerajalise (2+1) lahendusega maantee ehitus juba järgmisel aastal, kui alustatakse Tallinna-Pärnu maantee Ääsmäe-Kernu lõigu uuendamist.
Järgmisel aastal alustatakse uudse 2+1 maantee ehitusega
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sarnane lahendus – 2+1 sõiduraja ning eraldusribaga sõidusuunad – on kavandatud ka Kernu möödasõidule (ehitusaastad 2018-2019).
Urm tõi välja, et näiteks Rootsis lubatakse 2+1 teedel sõita 100 kuni 110 kilomeetrit tunnis, kuid Eestis plaanitakse piirkiiruseks kuni 100 kilomeetrit tunnis.
Nn 2+1 teedel on sõiduradade arv vahelduv, et möödasõite oleks mugavam ja ohutum teha.