Tunnistan ausalt, et võimalus veeta õhtu ligi neljatunnist «Fanny ja Alexandri» etendust vaadates ei tundunud just kõige kutsuvamana, arvestades ka asjaolu, et Vanemuisel pole õnnestunud viimastel aastatel elamusterikkaid lavastusi välja tuua. Kuid seda suurem oli rõõm ning kergendusohe, kui kolmanda vaatuse lõpuks polnud igavus kordagi kimbutama tulnud, vastupidi, Mäeots on suutnud Bergmani unustamatust loost luua igati kaasaelamist väärt lavastuse.
Tellijale
Tasaselt hingemattev valuleek
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Loomulikult on Bergmani julmusega pikitud perekonnadraama juba iseenesest piisavalt köitev, kuid tugev tekst ei garanteeri alati parimat lavalist tõlgendust. Pigem on hea alusteksti puhul vaataja ootused suuremad ning pettumus selle võrra kergem tulema. Seetõttu ei vaadanud ma targu Bergmani filmi üle, muidu oleks ehk suurmeistri nägemus hakanud laval toimuvat liialt segama, meel ahnelt paralleele ja võrdlusmomente otsima.