Tartu Veevärgi sajuveetoru ehitus sulgeb umbes kaheks kuuks liikluse suuremal osal Kroonuaia tänavast ning sunnib muutma Laia tänava ajutiselt kahesuunaliseks.
Torutöö sulgeb suveks Kroonuaia tänava
Tartu linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse peaspetsialist Toomas Henno ütles eile, et Kroonuaia tänava kinnipaneku hetk pole päris klaar, kuid ilmselt muutub liiklusskeem tuleval laupäeval. Sel juhul saab Tartu Veevärgi tellimust täitev OÜ Trassid Kroonuaia tänavas kaevama hakata pühapäeval.
Lisaks hulga ajutiste liiklusmärkide paigaldusele tuleb põhjalikult ringi teha Vabaduse puiestee ja Laia tänava ristmiku foorisüsteem.
Toomas Henno sõnul ei piisa ainult sealsete fooride ümberprogrammeerimisest. Seniseid foore peab ringi tõstma ja ehk ka uusi lisama, nentis Henno.
Kaob osa bussipeatusi
Üks suuremaid muudatusi autojuhtidele on parkimise piiramine Laia tänava servas. Et ülemises otsas on Lai tänav laiem, saab tõenäoliselt lubada parkimist Jakobi ja Kloostri tänava vahel, kuid Jaani tänavast allpool kindlasti mitte, märkis Henno.
Supilinnast ei saa torustiku rajamise ajal välja Herne tänava kaudu. Väljasõit on aga endiselt vaba Tähtvere tänavalt ning kas Oa või Emajõe tänavalt.
Bussiga 6, 8 ja 16 sõitjad jäävad ajutiselt ilma Laia tänava silla otsa taga paiknevast Palmihoone peatusest, asenduspeatus tuleb Vabaduse puiestee veerde Emajõe kooli vastu. Järgmine ajutine peatus tuleb Laiale tänavale Kloostri tänava lähedale.
Buss number 16, mis praegu sõidab Kroonuaia tänava kaudu Herne tänavale ja sealt Tähtverre, hakkab liikuma Tähtverre läbi Laia, Jakobi ja Tähtvere tänava, tehes peatusi Marja ja Piiri tänava lähedal.
Annelinnast tulev buss 16a ei sõida enam üle Kroonuaia silla, vaid üle Laia tänava silla, tehes ajutise peatuse Vene tänaval ning Laial tänaval botaanikaaia värava ees.
Pritsimist jääb vähemaks
Kroonuaia tänava alla sajuveetorustiku panekuks ning uue asfaltkatte laotamiseks kulutab Tartu Veevärk 3,8 miljonit krooni.
Tartu Veevärgi juhi Toomas Kapi jutu järgi võidavad torutööst otseselt jalakäijad, kes juhtuvad suurema saju ajal mööda trotuaari liikuma. Kuna Kroonuaia tänaval suureneb restkaevude hulk, pääseb vesi kiiremini äravoolutorru ja väheneb täispritsimise oht.
Kapi sõnul soostus Tartu Veevärk võtma enda kanda Kroonuaia tänava ligi 600-meetrise Emajõe-Jakobi lõigu kogu asfaltimiskulu, sest nii risti kui pikuti kaevatakse üles suur osa vanast teekattest.
Vastukaubana vabastas linn ettevõtte täielikult tänavasulgemismaksust ning võttis enda kanda 30 000-kroonise liikluse ümberkorralduse kulu.