Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Tallinn valmistub uute trammide tulekuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Pealinna uued trammid järgivad Tallinna ühistranspordi tulevikuvisioonis olevat kujundust. Niisuguses stiilis näeb tulevikus välja kogu Tallinna ühistranspordi veerem.
Pealinna uued trammid järgivad Tallinna ühistranspordi tulevikuvisioonis olevat kujundust. Niisuguses stiilis näeb tulevikus välja kogu Tallinna ühistranspordi veerem. Foto: CAF

Vähem kui kuu aja pärast algab moodsa veeremi vajadusi arvestava uue trammitee rajamine.

«Trammiliini uuendamise tervikprojekt on kavas läbi viia 2015. aasta lõpuks. Trammiliinidel nr 3 ja 4 hakkavad sõitma 20 uut Hispaania tootja CAF moodsat trammi,» ütles Aas.

Tallinna transpordiameti teatel algab trammitee rekonstrueerimine 7. aprillil, esmalt võetakse käsile Vabaduse väljaku ja Pärnu maantee viadukti vaheline lõik.

Aas lisas, et esimene moodne tramm jõuab Tallinna juba tänavu novembris. «Trammiliini rekonstrueerimine ja moderniseerimine on üheks Tallinna ühistranspordi prioriteetseks arengueesmärgiks,» ütles Aas.

Projekti eesmärgiks on Tallinna ühistranspordi kasutajaskonna suurendamine ning teeninduskvaliteedi parandamine. «Trammiliin nr 4 ühendab linna olulisi sõlmpunkte ning piirkondi, ühtlasi kulgeb liin pikalt läbi kesklinna, mis aitab kindlasti kaasa linnapildi atraktiivsemaks muutmisele ja reisijate mugavale liiklemisele,» ütles Aas.

Suuremahuliste rekonstrueerimistööde käigus uuendatakse lisaks uue trammitee rajamisele teealused kommunikatsioonid, trassile jäävad sõidu- ja kõnniteed ning haljastus. Trammitee rajatakse kogu ulatuses betoonalusele, vahetatakse välja kontaktliinid, ehitatakse ümber Pärnu maantee depoo ja uuendatakse veoalajaamad.

Taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise riigihanke võitis konsortsium AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek Oy. Tööde maksumus on 26 miljonit eurot, millest 85 protsenti rahastatakse KIKi vahendusel ELi ühtekuuluvusfondist ning ülejäänu on Tallinna omafinantseering.

Seoses trammitee rekonstrueerimisega katkeb 3. ja 4. liini trammide liiklus, trammikasutajate teenindamiseks pannakse Hobujaama ja Kalevi peatuse vahel käima ajutine bussiliin nr 52.

Tagasi üles