Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Rail Balticu ehituseks tuleb maa pahupidi pöörata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rail Baltic.
Rail Baltic. Foto: Peeter Langovits

Rail Balticu ehitamiseks kuluva liiva ja kruusa kogused ületavad fantaasia piirid ja on heal juhul võrreldavad nõukogude aja suurte raudtee-ehitustega. Aga kust võetakse see kraam nüüd, mil igast metsatukast leiab taime, mida kaitsta?

Tartu Ülikooli geoloogiaprofessori Kalle Kirsimäe kinnitusel hakatakse raudteed rajama piirkondadesse, kus tuleb läbida soo- ja rabamassiive. «Kust see materjal võetakse? Tamm tuleb ju millestki ehitada ja ehkki mingid väga esialgsed arvutused on olemas, olemasolevatest karjääridest ei piisa,» lausus Kirsimäe.

Nabalasse plaaniti tee-ehituse tarbeks nelja paekivikarjääri, ent kohalike elanike algatusel ja keskkonnaministri toel tuleb sinna nüüd hoopis looduskaitseala, mis välistab kõik kaevandused. «Nabala näide on tegelikult väike probleem,» lausus Kirsimäe. «Rail Balticu ehituseks valmistumisel tuleks juba praegu mõelda, kus avada uued karjäärid.» Suurendada tuleks juba kasutuses olevate karjääride kaevandamismahtu.

Tagasi üles