Seoses pontoonitootja poolsete tõrgetega jääb amfiibauto Amphibear ümbermaailmareis suure tõenäosusega katki, kui just ei juhtu imet ning leidub mõni teine tootja, kes vajalikud pontoonid märtsi lõpuks Peruusse toimetab.
Eestlase katse sõita amfiibautoga ümber maailma jääb tõenäoliselt katki
«Ei pea rääkima mis tunne mul on, tehes teatavaks, et reis katkeb. Veel on võimalus, et leidub alternatiivne tootja, kes suudab keskenduda sisule juriidika asemel ja pontoonid valmis teeb,» kirjutab amfiibautoga maakerale tiiru peale teha plaaninud seikleja Mait Nilson oma blogis.
Nimelt on Nilson jõudnud Lõuna-Ameerikasse Argentina ja Tšiili piiri äärde, kus amfiibauto pidi edasi liikuma mööda järvesid. Enne vetteminekut otsustas mees oma meile kontrollida, lootuses, et Kanada pontoonitooja on teada andnud tootmise täpse ajakava.
«Meilis anti teada, et nad on nõus pontoone tootma ainult siis, kui ma esitan neile nende pontoonide muudetud ja tugevdatud versiooni avamere tüübiklassi kinnituse. Et tegelikult on nende pontoonid mõeldud ainult rannikulähedaseks sõiduks,» kirjutas Nilson. Ta lisas, et nende pikast kirjast võib järeldada, et nad ei julge pontoone toota ja tarnida, kartes võimalikku vastutust.
Nilsoni sõnul on veel võimalus, et leidub alternatiivne tootja, kes pontoonid valmis teeks. Kuna aega on vähe, ei saa selle variandi peale lootma jääda.
«Kogu seni läbitud maailmas on vastuvõtt olnud suurepärane ja paljudel juhtudel abi hindamatu. Sellest hoolimata ma ei usu, et suudan sellise reisi veelkord ette võtta, isegi kui hiljem maailmaklassi pontoonid külge saab. Kui nüüd imet ei juhtu siis reis katkeb ja lõplikult,» seisab blogi sissekandes.
Amphibear on amfiibautoks ümber ehitatud Toyota Land Cruiser 120 4D4. Auto asus teele mullu 2. novembril ning plaani järgi pidi seikleja tagasi Eestisse jõudma üheksa kuu möödudes.