Liiklusmärk viitab võimalikule ummikule, satelliitside kinnitabki, et ees on tee kinni. Selge, tuleb sõita ringi. Äärelinnas varitseb must jää, auto stabiilsuskontrolli tuleb tundlikumaks seada. Koolimaja – pidurisüsteem on ootamatusteks valmis. See masin seal liigub kiiremini – tuleb pikivahet suurendada.
Autod hakkavad omavahel kõnelema
Juba lähiajal autod nii omavahel «arutlevadki», abiks kõikvõimalikud andurid ja muidugi masinaid ühendav võrk. Der Spiegel Online kirjutas sel nädalal, et kaks suurt Euroopa standardiseerimise organisatsiooni, ETSI (Euroopa Telekommunikatsiooni Standardite Instituut) ja CEN (Euroopa Standardimiskomitee) on leppinud kokku esimesed ühised reeglid, et sinu Audi, minu Citroën ja sõbra Toyota tulevikus üksteisest aru saaksid.
Võrguautode teemaga tegelevad kõik juhtivad autotootjad. Saksamaa ettevõte Continental esitles Las Vegase tehnikamessil CES-süsteemi Connected eHorizon, mis suudab hoiatada auto pardafunktsioone. Esimesi sellise süsteemiga varustatud autosid oodatakse turule juba tuleval aastal. Võrguautode ideed on juba ka üsna põhjalikult katsetatud – Saksamaal Frankfurdi piirkonnas läbis eri tootjate 120 sõidukist koosnev katserühm 1,6 miljonit kilomeetrit.
Standardite kasutuselevõtt on mõistagi vabatahtlik, kuid arvestades valdkonna tähendust autotööstusele peavad asjatundjad ühiste põhimõtete rakendamist loogiliseks. Võrku ühendatud autod teeksid liikluse palju turvalisemaks – USA transpordiametiandmetel saaks koguni 80 protsenti avariisid ära hoida. Ohuna nähakse siin, nagu võrgustumise puhul ikka, võimalikku privaatsuse riivet.