Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Autod hakkavad omavahel kõnelema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Liiklusmärk viitab võimalikule ummikule, satelliitside kinnitabki, et ees on tee kinni. Selge, tuleb sõita ringi. Äärelinnas varitseb must jää, auto stabiilsuskontrolli tuleb tundlikumaks seada. Koolimaja – pidurisüsteem on ootamatusteks valmis. See masin seal liigub kiiremini – tuleb pikivahet suurendada.

Juba lähiajal autod nii omavahel «arutlevadki», abiks kõikvõimalikud andurid ja muidugi masinaid ühendav võrk. Der Spiegel Online kirjutas sel nädalal, et kaks suurt Euroopa standardiseerimise organisatsiooni, ETSI (Euroopa Telekommunikatsiooni Standardite Instituut) ja CEN (Euroopa Standardimiskomitee) on leppinud kokku esimesed ühised reeglid, et sinu Audi, minu Citroën ja sõbra Toyota tulevikus üksteisest aru saaksid.

Võrguautode teemaga tegelevad kõik juhtivad autotootjad. Saksamaa ettevõte Continental esitles Las Vegase tehnikamessil CES-süsteemi Connected eHorizon, mis suudab hoiatada auto pardafunktsioone. Esimesi sellise süsteemiga varustatud autosid oodatakse turule juba tuleval aastal. Võrguautode ideed on juba ka üsna põhjalikult katsetatud – Saksamaal Frankfurdi piirkonnas läbis eri tootjate 120 sõidukist koosnev katserühm 1,6 miljonit kilomeetrit.

Standardite kasutuselevõtt on mõistagi vabatahtlik, kuid arvestades valdkonna tähendust autotööstusele peavad asjatundjad ühiste põhimõtete rakendamist loogiliseks. Võrku ühendatud autod teeksid liikluse palju turvalisemaks – USA transpordiametiandmetel saaks koguni 80 protsenti avariisid ära hoida. Ohuna nähakse siin, nagu võrgustumise puhul ikka, võimalikku privaatsuse riivet.

Tagasi üles