Ministeeriumile tuli liitmisplaan siiski üllatusena?
Arvan, et ministeerium oli plaanist teadlik. Praegu toimuvad koolivõrgu muudatused paljudes omavalitsustes. Vahe on selles, milliseid meetmeid rakendatakse. Tallinna linna puhul rakendatakse korraga mitmeid erinevaid meetmeid: koolide ümberkujundamine - mõnedest koolidest kaovad gümnaasiumiosad, koolide liitmine ja kolmas meede on võimalik puhta gümnaasiumite loomine. Loodetavasti koostöös riigiga. Üldjuhul on arusaadav, et ministeerium hoiab kõigil muudatustel silm peal. Teine argument, mis näitab, et minister oli kindlasti Tallinna koolivõrgu arengust teadlik on see, et koolivõrgu korrastamise kava on avalik dokument.See näeb ette ka koolide liitmist. Ei tahaks uskuda, et ministeeriumi ametnikud pole selle vastu huvi tundnud.
Tegime riigile eelmisel aastal EASi kaudu taotluse n-ö puhta gümnaasiumi loomiseks, kuid saime eitava vastuse. Väiksemad omavalitsused said selle võimaluse eelisjärjekorras. Praegu jätkuvad ministeeriumiga läbirääkimised, seega on lootust, et ministeeriumi huvi puhta gümnaasiumi loomiseks Tallinna on siiski olemas.
Mina ei nimetaks seda riigigümnaasiumiks vaid klassikaliseks gümnaasiumiks. Omandivormi küsimus on teisejärguline. Vaja oleks aga huvi tunda riigigümnaasiumisisulise poole vastu.
Miks nii? Kas gümnaasiumide lahutamine põhikoolist ja nende riigiomandisse andmine pole mitte omavalitsusele majanduslikult kasulikum?
Soovimeluua mitmekesise koolivõrgu, kus kõrvuti võivad toimida ka suured koolid, kus on koos õpilased algkoolist kuni gümnaasiumi lõpuni, kuid ka eraldi tegutsevad põhikoolid ja puhtad gümnaasiumid.
See tähendab, et mõne kooli puhul peab ikkagi säilima täistsükli võimalus. Täielik lahutamine ei ole mõistlik kõikide koolide puhul. Liitmine aga küll - optimeerimise mõttes. Kui Kadrioru Saksa Gümnaasium on praegu «kummis» ja ülerahvastatud ning töötab kahes vahetuses, siis Sikupillis on olukord vastupidine - lapsi on seal vähem, kui koolimaja võimaldaks. Koguni kaks korda. Mõlemad koolimajad on see-eest täielikult renoveeritud.