Kui publik siseneb, magab laval paadis meremees, saapaninad taeva poole. Unevaataja on Hiiumaa poiss Willem, kes veel pole valinud oma elusaatust või vastupidi, saatus pole otsustanud ta eluteed. Aga kodusaare majakas plingib kutsudes ning õnnemünt määrabki Willemile koduse elu. Tema vanem vend Jakob siirdub oma õnne jahtima Ameerikasse, jääb sinna elu lõpuni, juurdumisega on iseasi. Jakobi 1920.–1930. aastate kirjadest, mille leidmine 21. sajandil üks loomulik ime, sündis Tõnu Õnnepalu «Vennas». Mononäidendist hargnes kolme inimese – mamma ja tema kahe poja – ühtekuulumise lugu. Ehe ja südamlik, tulvil eluhuumorit ja hingekriipivat igatsuse kurbust.
Tellijale
Unenägu kirjades, männikäbiga apelsinipuul
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aleksander Eelmaa lavastab harva, sisetunde sundusel. Seni on ta pärisosaks olnud Jaan Kruusvalli hingemaastike vahendamine (kuuldemäng «Hääled», Saueaugul «Tasandikkude helinad»), ega Õnnepalu «Vennas» neist kaugel paiknegi, on vaid elulootusrikkam. Kummatigi üllatab Eelmaa uues lavastuses julge, helge, rõõmus kujundlikkus, mida õhutamas Liisi Eelmaa hoogne kunstnikufantaasia. Nõnda tekib iseäralik ehtsuse ja tinglikkuse tasakaal.