Tallinna abilinnapea Taavi Aas lähtub transpordi defineerimisest majandusteaduslikele tõdedele toetudes, öeldes, et toetada tuleb neid, kes piiratud ressursse kõige ökonoomsemalt kasutavad ning maksustada neid, kes seda teha ei soovi.
Taavi Aas: ühistranspordi kasutajaid tuleb toetada, autoomanikke maksustada
«Tasuta ühistransport oma olemuselt on filosoofiline küsimus - kui meil seda ei oleks, siis küsiksime raha nende käest, kes piiratud ressursse kõige ökonoomsemalt kasutavad. Ühistranspordi kasutaja kasutab nii rahalisi, linnaruumilisi kui ka keskkonnaressursse kõige vastutustundlikumalt. Autoomanik kõige ebasäästlikumalt,» märkis Aas, põhjendades sellega, miks tulevikule mõeldes tuleb viimaseid maksustama hakata.
Enne autokasutajate maksustamist on Tallinn teinud suuremaid-väiksemaid liikluskorralduse muudatusi, mis eelistavad ühistranspordi kasutajaid, jalakäijaid ning jalgrattaga sõitjaid.
Autokasutajate maksustamine pole tegelikult aga pelgalt idee, sest täpselt see suund on Tallinna linnavalitsuses võetud mõeldes tulevikule. «Nii oleks mõistlik. See on filosoofia, mis on Tallinnas kehtima pandud, mida aga tänane valitsus ei ole omaks võtnud. Varem või hiljem nii läheb, sest me kõik elame piiratud ressursside ajastul,» leiab Aas.