Vajadus korraldada Tallinna koolivõrk ümber nii, et hea hariduse saamist ei takistaks liiga suur või liiga väike õpilaste arv, on mõistetav. Kuid viis, kuidas ümberkorraldusi koolide liitmise teel teha plaanitakse, viitab vähemalt osaliselt haridusministeeriumi ja linnavalitsuse erimeelsuste klaarimisele, mis võib saada takistuseks plaanile Tallinna koolikorraldust paremaks muuta.
Tellijale
Juhtkiri: Tallinna koolide liitmine peaks algama arutelust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haridusministeeriumi mure on mõistetav. Tallinnas on nii ülerahvastatud koole, et seal peab õppima mitmes vahetuses, ja lapsevanemad ei ole selle üle sugugi õnnelikud. Nende kõrval leidub aga koole, kus klassis õpib kõigest veidi üle kümne lapse ja kus seetõttu võib tekkida eelarveraskusi. Erinevused koolide ja klasside vahel on kolmekordsed. Miks see nii on kujunenud, on omaette küsimus, kuid suur osa selles on koolide tasemeerinevustel.