Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Hardo Pajula: proaktiivne raudtee

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hardo Pajula
Hardo Pajula Foto: Postimees.ee

Ülemöödunud sajandi keskpaiga raudteebuumi haripunktis arutles keegi härra Simiot Bordeaux’ lehes selle üle, kas kavandataval Pariisi-Madridi liinil võiks olla tema kodulinnas lünk. Monsieur Simiot’ vastus oli jaatav; säärane raudteevaba tsoon oleks kohalikele lodjameestele, pakikandjatele ja hotelliomanikele kindlasti kasulik. Tema loogika on praegugi veatu.


«Ent kui Bordeaux’l on õigus liinilüngast kasu saada, ja säärane kasu on ka laiema avalikkuse huvides, siis peaksid ka Agnouleme, Poitiers, Tours, Orleans ja üldse kõik sellised vahepealsed paigad nagu Ruffec, Chatellerault jne avalikkuse ja rahvusliku tööstuse huvides samuti tühikuid nõudma,» arendas Bordeaux’ patrioodi mõttekäiku edasi majandusteadlane Frédéric Bastiat. Suure osa oma loomingust satiiriliste lühilugude vormis avaldanud ökonomist jõudiski lõpuks järeldusele, et kõige paremini teeniks prantsuse rahva huve järjestikest tühimikest koosnev «negatiivne raudtee».

Kommentaarid
Tagasi üles