Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Ümbermaailmareisil amfiibauto ootab: autovõtmed tollis kinni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Amphibear tõstetakse Geoholmilt maale
Amphibear tõstetakse Geoholmilt maale Foto: Mait Nilson /amphibear.ee

Aasta algul Brasiiliasse jõudnud seikleja Mait Nilson sai küll Norra aluselt oma Atlandi ookeanil katki läinud amfiibauto kätte, paraku aga takistab suuremaid remonditöid see, et auto võtmed on tollis kinni.

«Rumalal kombel on nii tollis kui ka Air Cargo laos kinni auto võtmed ja muu varustus. Eesti aukonsul, kelle aadress saadetisele sai, on välismaal ära ja tuleb tagasi alles kuu lõpus. Ning kellelegi teisele saadetist ei väljastata,» kurdab Nilson blogis.

Seetõttu ei saa ta autoga töökodadesse sõita ning kasutab ooteaega pisitöödeks.

Amphibeari ülevaatusel selgus merel Nilsonit vaevanud juhipoolse pontooni saladuslik vajumine. «Mereasendis sisemise toe all oli pikipragu, kust nüüd vett välja voolas. Selge, lisaks kaassõitja poolsele pontoonile on ka juhipoolne stuktuurselt puru. Vahepeal on ka eksperdid oma arvamuse öelnud ja selle võib kokku võtta nii: «Parandada ju võib, aga merele nende pontoonidega enam minna ei tasu. Ainult lühikesed siseveeotsad.» Pontoonidest valguvaid veekaskaade vaadates oli see niigi selge,» kirjutas Nilson.

«Tehase poolt enne reisi antud hinnang nende vastupidavusele oli ekslik ja minu hinnang ajami kinnituse sobivusele samuti. Kui siin tahaks kirjeldada, mis kõik peaks teisiti olema tuleb üks eraldi postitus teha,» tõdes seikleja. Muudetud konstruktsiooniga pontoonide tarnimiseks saatis ta tehasele hinnapäringu.

Logistikaeksperdid on soovitanud tarnida pontoonid Tšiilisse ja vältida Brasiiliat ning Argentiinat, sest pontoonid on vaja ju ka tollist kätte saada.

Küll aga olid ookeanisõidul vastu pidanud raam, auto ise, sh töötas nii mootor kui veeresid rattad; lollikindlaks tunnistas Nilson ka hüdraulikasüsteemi töö.

Tagasi üles