Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Eesti ostab saastekvootide eest neli keskkonnasäästlikku trammi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Belgradis sõitev CAFi tramm on tõenäoliselt ligilähedane neile trammidele, mis hakkavad liikuma Tallinnas.
Belgradis sõitev CAFi tramm on tõenäoliselt ligilähedane neile trammidele, mis hakkavad liikuma Tallinnas. Foto: CAF

Valitsus otsustas tänasel istungil muuta korraldust, mis puudutab riigi lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise kokkulepet Hispaania Kuningriigiga, ning kasutada praegustest lepingutest üle jäänud saastekvoodi müügist saadud raha nelja uue keskkonnasäästliku trammi soetamiseks.

Peaminister Andrus Ansip ütles valitsuse pressikonverentsil, et saastekvoodi müügist saadud 9,8 miljonist eurost jääb nende trammide ostmiseks pisut puudu, nii et Tallinn peab ka omalt poolt juurde panema 240 000 eurot.

Lisatrammid hakkavad sõitma 3. liinil, Tondi ja Kadrioru vahel. Juba varem on Eesti ja Hispaania Kuningriigi vahelise kokkuleppe raames hangitud 16 keskkonnasäästlikku trammi, mis hakkavad teenindama 3. ja 4. liini reisijaid.

Kokku kulub 20 trammi soetamiseks 55 miljonit eurot. «Esialgu oli plaan soetada trammid ainult 4. liinile, nüüd tulevad trammid ka 3. liinile,» rääkis Ansip.

«20 trammi, igaühel viis ust – see  tähendab 100 linti, mida on võimalik pidulikult läbi lõigata,» kommenteeris Ansip.

Tallinna trammiliikluse kaasaegseks muutmiseks on riik investeerinud kokku üle 70 miljoni euro - nii moodsatesse trammidesse kui taristu värskendamisse. Roheskeemi elluviijaks on Tallinna Linnatranspordi AS.

Keskkonnaminister  Keit Pentus-Rosimannus ütles, et eesmärk peab olema kõikide Tallinna trammiliinide toomine eelmisest sajandist kaasaega ja ühe trammiliini pikendamine lennujaamani.

Varem sõlmitud kokkulepetes Hispaania Kuningriigiga muudetakse raha kasutamise otstarvet, võimaldades erinevatest meetmetest vabanenud raha kasutada täiendava nelja keskkonnasäästliku trammi ostuks. Suurem osa rahast vabanes tuuleenergia elektritootmise meetmest ärajäänud investeeringu arvelt.

Lisaks muudetakse ka linnaliinibusside meedet, et soetada kolme hübriidmootoriga bussi asemel kolm maagaasil töötavat bussi. Kokku ostetakse kvoodirahade eest 10 maagaasi bussi ning need lähevad Pärnusse ja Narva.

Märksõnad

Tagasi üles