«Oma küsimustele oleme saanud üldsõnalisi ja enamasti vaid sellistele seaduse sätetele viitavaid vastuseid, mis nõuavad KMH-lt ja projekteerijalt vaid minimaalset,» nentis Klein. «Näib et raudtee kavandajaid ei huvita tegelikult üldse selle rajamise ja hilisema käigus hoidmisega seonduvad mõjud elusloodusele.»
Samas tõdes ta, et siiski esmakordselt on trassivalikul püütud saavutada selline valik, mis arvestaks ka seadusega kaitstavaid loodusobjekte, mitte ei sõidaks neist julmalt läbi. «Kahjuks peaks see nõue olema juba 20. sajandist niivõrd iseenesestmõistetav, et praegu tuleks tegeleda ammu juba järgmise tasemega - arvestades rohevõrgustiku planeeringut, mis meil Eestis maailmale edumeelse lahendusena näidata on, aga millega meie kiire rikastumise tuhinas riigiisad üldse ei arvesta. Nii ka seekord - pea kõik trassivalikud on joonistatud nii, et need kulgevad piki rohevõrgustiku koridore ja tuumalasid, mitte ei ristu või lõiku nendega optimaalset, et oleks lihtsam ja odavam lahendada leevendusmeetmeid,» selgitas Klein, kelle sõnul ei peaks seda printsiipi arvestades tõenäoliselt nägema ette nii suurt hulka ökodukte.
«Ilmselt oleks optimaalseim, vähima keskkonnamõjuga ja suurimat hulka huvirühmi rahuldavam trassivalik Rail Balticule hoopis läbi Tartu ja Valga kulgev või kompromissvariandina selline, mis kulgeks pea Mäoni piki Tartu maantteed ja siis pööraks üle selle läände, möödudes Viljandist läänes,» rääkis Klein keskkonnateadlaste eelistustest trassi valikul. «Sellisel juhul ei kulgeks trass piki Vahe-Eesti metsade vööd, mis on loodusmassiivina Eesti suurim katkematu loodusmassiiv ja mille piires on loomastiku ida-lääne suunalisi rändekoridore väga keeruline määratleda.»
Pakutavatest trassidest on aga Kleini sõnul kindlasti parim see, mis jääb võimalikult suures ulatuses olemasolevale raudteetrassile või olemasoleva maanteetrassi koridori. Üldine säästlikkuse printsiip ongi Kleini sõnul see, et erinevat tüüpi joontaristud - maanteed, raudteed, elektriliinid - peaks olema võimalusel rajatud võimalikult lähestikku ja paralleelselt - sellisel juhul on nii leevendus- kui hüvitusmeetmed rajatavad kõige väiksema kuluga.