Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Elroni lühim diiselrong on pikima linnatrammi mõõtu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Rongid
Rongid Foto: Peeter Langovits

Eestis alanud aastast kogu reisirongiliikluse üle võtnud riigifirma AS Eesti Liinirongide (Elroni) käsutuses on kaks rongitüüpi - elektri- ja diiselrong. Elektrironge on kokku 18 (kolme- ja neljavagunilised) ning diiselronge 20 (kahe-, kolme- ja neljavagunilised).

Et illustreerida veelgi selgemalt seda, kui väikesed on Elroni uued rongid, võrdlesime neid uuest aastast Tallinnasse saabuvate trammide tehniliste andmetega.

Lühimate ehk kahevaguniliste diiselrongide pikkus on 45,5 meetrit ning istuma mahub neisse 105 reisijat, lisaks on rongis ette nähtud ruumi 99 seisukohaks, mis teeb kokku kohad 204 reisijale.

Tallinnas praegu sõitvad pikimad liigendtrammid on 26,7 meetrit pikad. Eeloleval aastal pealinna saabuvate esimeste uute trammide kogupikkuseks on aga 30 meetrit ning need pakuvad istekohta 86 reisijale. Kuna linnaliikluses on ühissõidukis püstiseismine tavaline, siis seisukohtade juurdeliitmisel lubab trammide valmistaja CAF kolmeosalisse liigendtrammi kokku 284 reisijat.

Elroni rongide laius on 3,5 meetrit (Eesti raudteede rööpmelaius on 1520 mm), uute Tallinnasse saabuvate trammide laius aga 2,3 meetrit (Tallinna trammi rööpmelaius on 1067 mm).

Allikad: Tallinna Linnatranspordi AS, www.elron.ee, CAF.

Tagasi üles