Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Betoontünnide rida nullis parkimisvõimaluse Pärnu maanteel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Parkimiskohtade kadumine Pärnu mnt 48 maja eest ähvardab hoones tegutsevad väikefirmad välja suretada.
Parkimiskohtade kadumine Pärnu mnt 48 maja eest ähvardab hoones tegutsevad väikefirmad välja suretada. Foto: Mihkel Maripuu

Kino «Kosmose» vastas oleva Pärnu maantee 48 hoone asukaid tabas detsembri alguses ebameeldiv üllatus, kui ilma igasuguse hoiatuseta kadusid kõnniteel parkimist lubanud märgid ning autode ligipääs senistele parkimiskohtadele suleti massiivsete tünnikujuliste betoontõketega.


Viiekorruselise elumaja alumistel korrustel tegutsevad mitu ettevõtet, kelle kliendid ja töötajad nelja kõnniteel olevat parkimiskohta kasutasid. «Majas tegutsevad poed pakuvad täna tööd kümmekonnale inimesele, sealhulgas ka ühele invaliiditunnistusega inimesele, kes on kogu aeg oma autot seal parklas hoidnud,» kirjutas majas tegutseva MS Auto OÜ juht Simar Selezov transpordiametile saadetud pöördumises.

Tallinncityle ütles Selezov, et olukord on nutune, kuid ettevõtjad polevat siiski veel kaotanud lootust mõistliku lahenduse leidmiseks. Transpordiametisse saadetud kirjale vastas ameti juhataja asetäitja Tiit Siimon, kelle sõnul ei vastanud Pärnu mnt 48 ees olnud parkimiskohad ühelegi normile ning pealegi olevat kõrvalmaja ees parkimisvõimalus olemas.

«Pärnu mnt 48 juures varasemalt kõnniteel olnud parkimiskohad takistasid otseselt jalakäijate liiklust (parkiv sõiduk hõivas suurema osa kõnniteest ning jalakäijate liikumisruum oli piiratud sõidukite ning keldritreppidega, jättes jalakäijatele kastutamiseks ristlõikes ainult 1/3 kõnnitee laiusest). Kõnniteele parkimiskohadele sõitmisega loodi ohtlikud olukorrad jalakäijatele (sõidukite sõitmine kõnniteele jalakäijate liiklusruumi). Kõnniteele sõitmiseks ja äärekivi ületamiseks vähendati oluliselt sõidukiirust ning takistati sellega ühistransporti,» loetles Siimon oma vastuses põhjuseid, miks ligi paarkümmend aastat samas kohas olnud parkimiskohad likvideeriti.

Lisaks kõigele olid parkimiskohad ohtlikult ka selle tõttu, et sõidukijuhid pidid sealt piiratud nähtavuse tingimustes välja tagurdama elava liiklusega tänava ühissõidukirajale. «Liiklusohtu põhjustavate parkimiskohtade taastamine endisel kujul ei ole võimalik,» ei jäta Siimon oma vastuses maja asukatele mingit lootust.

«Praegu me arutame seda asja projekteerijatega, võib-olla õnnestuv välja pakkuda mõni selline lahendus, mis kõiki rahuldaks,» ütles Selezov. Siimoni soovitus parkida autosid kõrval asuva Pärnu mnt 50 maja ees peab ta naeruväärseks, sest sealsest neljast kohast ei jätku ka majaelanikele ning nende klientidele tähendaks see isegi vabade kohtade olemasolul enam kui sajameetrist jalutuskäiku. Muud parkimisvõimalused asuvad veel tükk maad kaugemal.

Nii kardavadki Selezov ja teised seal tegutsevad ettevõtjad praegu seda, et paari parkimiskoha likvideerimine võib lõpetada ka nende firmade tegevuse, vähemalt senises asukohas küll.
 

Tagasi üles