Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinn valis ettevõtte, kes ehitab ja projekteerib uue trammitee

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Pealinna uued trammid järgivad Tallinna ühistranspordi tulevikuvisioonis olevat kujundust. Niisuguses stiilis näeb tulevikus välja kogu Tallinna ühistranspordi veerem.
Pealinna uued trammid järgivad Tallinna ühistranspordi tulevikuvisioonis olevat kujundust. Niisuguses stiilis näeb tulevikus välja kogu Tallinna ühistranspordi veerem. Foto: CAF

Tallinna Linnatranspordi AS-i riigihanke komisjon tunnistas eile trammiliini nr 4 taristu projekteerimine ja rekonstrueerimine edukaks pakkujaks ühispakkujate AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ning Ratatek OY pakkumuse maksumusega 26 040 071,72 eurot.

23. detsembril avas riigihanke komisjon 4. trammiliini taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise riigihankele tähtaegselt laekunud pakkumused. Seejärel kontrollis komisjon pakkujate vastavust kvalifitseerimistingimustele, nende poolt esitatud pakkumiste vastavust hanketeates ja hankedokumentides toodud nõuetele ning võrdles ja hindas laekunud pakkumusi.

Avalikule hankele esitati kokku neli pakkumust:
- firmalt AS Nordecon;
- ühispakkujatelt Leonhard Weiss RTE AS, Leonhard Weiss GmbH & Co. KG ja Lemminkäinen Eesti AS;
- ühispakkujatelt AS Teede REV-2 ja AB Kauno Tiltai;
- ühispakkujatelt AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ning Ratatek OY.

Kõik neli pakkujat kvalifitseerusid hankele ja esitatud pakkumuste maksumus jäi vahemikku 26-29 miljonit eurot. Pakkumuste hindamiskriteeriumiks oli madalaim hind. Riigihanke komisjon tunnistas edukaks pakkujaks ühispakkujate AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ning Ratatek OY pakkumuse maksumusega 26 040 071,72 eurot.

«Konkurents oli tihe, pakkumustes osalesid pea kõik suuremad Eesti ehitusettevõtted, pakkumiste koostamisel on spetsialiste kaasatud ka Saksamaalt, Leedust, Lätist, Soomest, Tšehhist ja Poolast,» ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm.

Riigihanke tulemusena sõlmitava lepingu raames teostatakse tähtsamate töödena trammiliini nr 4 trammiteede ning Pärnu mnt depooteede rekonstrueerimine koos teede betoonalusele viimisega, vahetatakse välja kontaktvõrk Tondilt Ülemistele ja Kadriorgu ning uuendatakse kuus veoalajaama.

Peale selle rajatakse trammitee pikendus Peterburi tee 2 kinnistule, kuhu ehitatakse ka trammide tagasipöördering. Enne ehitustööde algust koostatakse sama lepingu raames tööprojekt. Rekonstrueerimistööd on eelduseks 16 uue, Hispaania firmas CAF toodetava trammi kasutuselevõtuks liinidel 3 ja 4. Kõik tööd teostatakse 2014. ja 2015. aasta jooksul.

Projekti eelarveks oli planeeritud 22,76 miljonit eurot. Vastavalt SA Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) juhatuse otsusele 28. märtsist 2013 rahastab KIK projekti EL-i ühtekuuluvusfondi säästva transpordi arendamise toetamise meetmest 18,91 miljoni euro ulatuses. Tallinna omafinantseeringuks on planeeritud 3,85 miljonit eurot.

Hankeleping sõlmitakse vastavalt riigihangete seadusele mitte enne 14 päeva möödumist alates edukaks tunnistamise otsuse teatavakstegemisest pakkujatele.

Märksõnad

Tagasi üles