Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Kino Sõprus alustab uut aastat kõmulise seksipõnevikuga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristel Kossar
Copy
Artikli foto
Foto: Internet

Kino Sõprus alustab uut aastat vanade sõprade ja uute filmidega. Täna  linastub Lars Von Trieri uue ja kõmulise «Nümfomaani» esimene osa, eile jõudis publiku ette viimase aasta üks hinnatumaid dokumentaale «Igaühel oma lugu».

 Täna esilinastuv Trieri värskeim teos «Nümfomaan» on sarnaselt autori teistele teostele kirgi kütnud juba kaua enne valmimist – nii jõuab alastusest nõretav neljatunnine maraton enamikes riikides ekraanile kahes osas ja, tänu režissööri kompromissitule teemakäsitlusele, korralikult kärbituna. Nümfomaani elust pajatav lugu on uus, aga Trieri näod ja nägemused on tuttavad ning kehad, alastus ja vägivald eelkõige vahendid kuivõrd väärtus omaette.

Sarah Polley autobiograafiline «Igaühel oma lugu» (Stories We Tell) on suurepärane ja magushapu sisekaemus,  kus mitu põlvkonda jutuvestjaid koorib ausalt ja valehäbita lahti kaunis segast perekonnalegendi.  Kiht-kihi ja jutustaja-jutustaja haaval avanev lugu on meisterlikult üles võetud ning tulemuseks on üks viimase poolaasta enim (au)hinnatud dokumentaale maailmas. Polley film on kiirelt saavutamas sarnast dokumentalistika superstaaristaatust eelmise aasta «Searching for Sugarman’ile» ning oodatult tegu ka oma kategoorias ühe tugevama Oscari-kandidaadiga.

Tagasi üles