Rooma ilu võib tappa – selle sõnumi edastab Paolo Sorrentino viimase filmi esimene stseen, kus Gianicolo künkalt Rooma panoraami imetlev jaapani turist südamerabandusse sureb. Teatud mõttes annab see esimene episood, mille fataalset sõnumit süvendab David Laingi ebamaine koorilaul «I Lie», kogu filmile kammertooni. Selles stseenis on koos kaks mõõdet, mille põimumised ja põrkumised saadavad kogu seda suurepärast ja sügavat filmi – sakraalne ja profaanne, elu ja surm, tõde ja vale, ilu ja inetus.
Tellijale
Taevane ja maine Rooma
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige selgemalt tuleb see esile muusikas, mis filmis kõlab – tõeliselt originaalne põiming moodsast klubitümpsust ja vaimulikust muusikast. (Sakraalse mõõtme loomisel mängivad filmis olulist rolli eesti muusikud – Arvo Pärt ja Vox Clamantis.)