Soome lennuamet kritiseeris täna kolm aastat tagasi Tallinna lahel juhtunud õnnetuse pärast Copterline'i.
Soome lennuamet kritiseeris Copterline'i
Agentuuri STT teatel leiab lennuamet, et 2005. aastal 14 inimelu nõudnud õnnetusele võis kaasa aidata kopterifirma lodev turvalisuskultuur.
Lennuameti asejuht Eero Kausalainen ütles agentuurile, et kõrvalekaldumisi juhtub ikka, kuid neist teatatakse ametile. «Copterline'i kultuur ei soosinud teavitamist,» lisas ta. STT meenutas, et Copterline hooldas oma koptereid ise.
Kopteriõnnetust uurinud komisjoni aseesimees Tõnu Ader ütles esmaspäeval ajakirjanikele, et õnnetuse põhjustanud vigasel kopteri pearootori esiservol oli õnnetuse toimumise hetkeks hooldusest möödunud 2276 lennutundi, kuid kopteri tootja Sikorsky oli sätestanud servo siselekke testi vajaduse iga 2250 lennutunni möödumisel hooldusest.
«Uurimiskomisjon ei leidnud hooldustegevust uurides, et vastav siselekke test oleks sooritatud,» lausus Ader.
STT tõdes, et komisjon kritiseeris ka Soome lennuametit, kus aga arvatakse, et õnnetuseni viinud vea leidmine olnuks õnneasi.
Kausalainen ütles, et amet ei saa jälgida kõiki hooldustöid, sest neid on tuhandeid. «Kõik need pannakse kirja ning seda kontrollitakse,» nentis ta.
Copterline kasutab kopterite hooldamisel valmistajafirma Sikorsky pakutavat arvutisüsteemi Helotrac, mis toob õigel ajal esile, milliseid hooldustöid ja teste tuleb kopteril teha.
Aderi sõnul sisestas Copterline pärast helikopterile uue servo panekut andmed arvutisüsteemi, kuid ei teinud seda korrektselt. Seetõttu ei toonud süsteem siselekke testi vajadust õigel ajal esile.
Tallinnast Helsingisse regulaarlennul olnud Copterline'i helikopter Sikorsky S-76C+ kukkus Tallinna lahel alla 2005. aasta 10. augusti pärastlõunal mõni minut pärast õhkutõusmist. Õnnetuses hukkusid kõik 12 pardal olnud reisijat ja kaks meeskonnaliiget.