Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas, et sadamahaldaja Saarte Liinid peab tagama Kuivastu- Virtsu liinile uute Saaremaa Laevakompanii parvlaevade toomise puhul selle, et ei tõstatuks sarnast probleemi nagu praegu Hiiumaa Heltermaa sadamaga.
Ministeerium asus sadamavaidluses laevakompanii poolele
«Parvlaev «Muhumaa» on ju Heltermaa sadamas juba kaks kuud käinud, seega ei ole küsimus selles, kas ta sinna sobib,» kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Kalev Vapper Meie Maale. «Tegemist on ikka sadama ehitusliku probleemiga.
Sadamas ei ole piiranguid laevadele ei masinavõimsuse ega käituritüübi osas, mis väidetavalt on tinginud ehituskonstruktsioonide lagunemise. Seega peaks sadamapidaja tagama nii Heltermaal kui ka teistes sadamates selle, et kaid ei laguneks.»
Saaremaa Laevakompanii (SLK) süüdistas Saarte Liine Heltermaa sadama ebakvaliteetses ehituses, mistõttu on sadama põhjaplaadistus paigast nihkunud ja vigastatud.
Saarte Liinid vastas, et süüdi on uue parvlaeva «Muhumaa» sõukruvid, mis tekitavat endiste laevadega võrreldes võimsamaid vooge. Samuti polevat uus parvlaev vastavuses kõigi projektidega.
Samas väitis SLK, et alates laevaehitusprojekti algfaasist on kogu aeg jagatud infot ja kooskõlastatud tegevusi sadama valdaja Saarte Liinidega, veeteede ametiga ja majandusministeeriumiga.