Perearst peab käsitlema patsienti tervikuna ja nägema ka tervishoiusüsteemi tervikuna. Nii paistabki, kuidas erinevad pusletükid tervishoiusüsteemis omavahel ei sobi, ning süveneb kõikide osapoolte rahulolematus, kirjutab perearst Diana Ingerainen.
Tellijale
Diana Ingerainen: tervishoiupusle üksikud tükid
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tervishoius on palju rahulolematust. Minu arvates on põhjus selles, et ükski osapool ei saa enam täpselt aru, mida ta tegema peab. Nii arstil kui patsiendil süveneb teadmine, et ideaalsest tervishoiukorraldusest on asi kaugel, ja neil puudub võimalus ideaalini jõuda. Samas ei teata, kes tervishoiu korraldamise enda kanda võtaks. Tervishoiukorralduses on juba pikka aega õhus väga palju vastuseta küsimusi. Kuhu minna, millise probleemiga ja millal? Vastust ei tea tihti ei arstid ega patsiendid. Samu küsimusi kordab meedia.