Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Tallinn ei pea ööbusse vajalikuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Üks ööbussiliin võiks noortevolikogu hinnangul olla Pelguranda sõitev buss nr 40.
Üks ööbussiliin võiks noortevolikogu hinnangul olla Pelguranda sõitev buss nr 40. Foto: Andres Haabu

Tallinna noortevolikogu soovib ööbussiliinide käivitamist, linnavalitsuse arvates on see mõttetult kulukas.


Noortevolikogu hinnangul peaks öötransport olema turvaline, mugav, puhas ja kättesaadav ja käima vähemalt kolm korda öö jooksul ning sellega peaks saama kesklinnast iga linnaosa keskusesse. Ööliinid võiksid olla Pirita buss nr. 1A, Põhja-Tallinna nr 40, Nõmmele nr 18, Lasnamäele bussid nr 67 ja 60, Mustamäele ja Kristiinesse troll nr 3 ja Haaberstisse troll nr 6.

Noorte mõtet toetab ka teleajakirjanik Sven Soiver, kes on oma Facebooki-lehel esitanud ka konkreetsed ettepanekud. «Tallinnas võiksid sõita ööbussid, mitte kõik, vaid peamised liinid, mis linna põhitrassid kataks. Ilmselt see maksab linnakassale kena kopika, aga mina ja ilmselt paljud teised oleksid nõus selle eest maksma. Päeval sõit tasuta, öösel näitena kell 00.00-05.00 valideerides 1.50. Mina ei sõida öösel tihti, aga nt need, kel tõesti on töö tõttu vaja sõita sellisel kellaajal, neil võiks arvestada süsteem hinda maha kuni kümme korda kuus. See kes rohkem sõidab, sõidab ilmselt juba paratamatusest ja 11st korrast alates enam ei võtaks raha maha. Ilmselt on see teostatav, praegugi süsteem arvestab ju vastavalt sõitude arvule soodsaimat perioodihinda mittetallinlastel ja turistidel,» pakkus TV3 uudistetoimetuse juhataja Soiver välja.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on kõik senised katsed ööbussiliine käivitada takerdunud raha ja sõitjate puudusesse. «Kunagi ju käisid öösiti Õismäe ja Lasnamäe vahel öösel kaks liini. Aga esiteks on see teenus tavabussist tunduvalt kallim. Sest igas bussis pidi olema ka turvamees, kuna muidu läks seal kord käest ära,» ütles Harjo Tallinncityle.

Ta meenutas, et kunagi võttis ka üks erafirma ööbusside asja ette kommertsliinina, kuid temalgi see äri ei õnnestunud. «Meie oleme praegu seisukohal, et inimesed tuleks ära teenindada aktiivsel ajal, kui on tööleminek või töölt tulek või kui lõppevad teatrietendused või kontserdid. Meie peame vaatama, et siis saaksid inimesed teenindatud. Aga kui inimene läheb keset ööd välja, ükskõik kas kõrtsi või kuhugi mujale, siis ta peaks ikkagi ise arvestama, kas ta liigub taksoga või kas ta saab mingil muul viisil kohale,» lausus Harjo.

Noortevolikogu ettepanek pole transpordiametisse jõudnud ning ametnikud sellega kursis pole. «Enne kui hakata mingeid bussiliine looma, tahaksin ma teada, kes oleksid selle kasutajad. Kes on see sihtgrupp, kellel ööbusse vaja on? Ma ei tea, kas neil on mõni selgepiiriline eesmärk või nad lihtsalt räägivad, et öösel võiksid bussid käia,» ütles Harjo.

Ööbusside eest on pikalt võidelnud ka IRLi fraktsiooni kuuluv linnavolinik Tarmo Kruusimäe, kuid tema esitatud eelnõu hääletas volikogu möödunud aastal rahapuudusele viidates maha. Kruusimäe kinnitas tollal siiski, et ööbuss ei pea ilmtingimata tasuta olema, kuid abilinnapea Taavi Aas leidis, et ühistranspordis on pakilisemaid probleeme, mis vajaksid lahendamist.
 

Tagasi üles