Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Rein Raud: mis teeb Eestist Eesti?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rein Raud
Rein Raud Foto: Erakogu

Milline Salvador Dalí töö on saavutanud kõige laiema leviku? Enamik tema loominguga vähegi tuttavaid pakub tõenäoliselt välja «Mälu püsivuse». Tõepoolest, selle pildi justkui kuumuses sulanud ja väljaveninud kellad on midagi, mis Dalí nimega seoses kohe meelde tulevad. Aga tegelikult on siiski üks teine tema teos saavutanud hoopiski laiema leviku, ehkki inimeste teadvuses see enamasti tingimata kunstniku nimega ei ühendu.

See on Chupa-Chupsi logo, mille Dalí disainis 1969. aastal.

Nagu Skype ei ühendu maailma inimeste teadvuses Eestiga, nii arvatavasti ka Chupa-­Chups Katalooniaga, aga sealt ta ometi pärit on ning oma edu on ta võlgu lihtsale ideele asetada lutsukomm pulga otsa, et mitte laste käsi määrida. Peale kodumaise tipptegija Dalí on see firma kasutanud oma turunduses teisigi maailmakuulsusi Madonnast Spice Girlsi ja vampiiritapja Buffyni.

Tagasi üles