Riigikontrolli auditist selgus, et aastatel 2002–2012 ei olnud ameti tegevus piisavalt hästi planeeritud, mistõttu jäi ellu viimata hulk teehoiukavas ette nähtud ehitusobjektidest, aastatel 2010-2013 on kavandatust tehtud ligi pool. Probleemid teehoiukavades ettenähtu elluviimisel olid tekkinud hoolimata asjaolust, et maanteeameti eelarve üldmaht vastas vaatlusalusel perioodil peaaegu alati teehoiukavades soovitule.
Siiski pole teehoiukavade järgimise probleemides riigikontrolli teatel midagi üllatavat, sest kui vaadata projektide lõppmaksumusi, on näha, et enamik projekte läks oluliselt kallimaks, kui kava koostamisel eeldati – tavapärane oli projekti kallinemine 50 protsenti, kuid polnud haruldane ka mitu korda kasvanud hind. Seetõttu oli ka võimalik vähem teehoiukavas olnud objekte töösse võtta. Samas on maanteeamet teinud remonte ka teehoiukava väliselt, lähtuvalt teekatte tegelikest remondivajadusest.
Riigikontrolli hinnangul ei saa enamikku sellistest kallinemistest põhjendada üldise hinnatõusuga, kuna ehitushinnaindeksid ei ole isegi kõige suurema buumi ajal sedavõrd palju suurenenud.
Maanteeametil oli samuti raskusi, et esitada auditi jooksul riigikontrollile ammendav ülevaade põhimaanteedel tehtud remontidest. Näiteks kinnitati riigikontrollile, et ajavahemikul 2008–2012 oli remontide kogumaht 220 miljonit eurot, kuid andmeid üle kontrollides ilmnes, et tegelik summa on üle 100 miljoni euro võrra suurem ehk 335 miljonit.
Projekteerimise ja järelevalve kvaliteet jätab soovida
Riigikontroll uuris lähemalt kümmet Eesti eri paigus asuvat ja aastatel 2002–2012 renoveeritud kolmekilomeetrist põhimaantee lõiku, sealhulgas nende projekteerimist, renoveerimist ja järelevalvet. Peaaegu kõikides suuremates põhimaanteede renoveerimise projektides oli töö käigus tuvastatud hulgaliselt vigu, mis olid toonud kaasa lisatöid.