Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Mait Raava: kuidas tõsta õpimotivatsiooni?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mait Raava
Mait Raava Foto: Erakogu

Mait Raava kirjutab, et praegu näib hariduses valitsevat arusaam, nagu oleks õpimotivatsiooni suurendamise peamine vahend kujundav hindamine. Ent selle rõhuasetus on tagasiside kvaliteedi tõstmisel, mitte jõukohasuse suurendamisel, mis põhiliselt õpimotivatsiooni suurendab.

PISA 2012. aasta uuringu tulemuste põhjal on Eesti põhikoolilõpetajad aineteadmiste ja oskustega tõusnud maailma parimate sekka: matemaatikas ja lugemisoskuses 11. kohale ja loodusteadustes 6. kohale. Ses osas võime ennast veidi kindlamalt tunda ja arvata, et oleme õigel teel. Samas ei lükka need head tulemused ümber vajadust vastata fundamentaalsetele küsimustele meie üldhariduskooli kujundamisel.

Lastevanemate liidu aseesimees Aivar Haller küsib, kas Eesti kooli tulevik on elitaarsel või võrdsete võimalustega haridusel. Haridus- ja teadusminister Jaak Aaviksoo küsib, kas Eesti kool on huvitav. Professor Mati Heidmets küsib, kas õpetaja on eriala- või hakkamasaamisoskuste kujundaja. Selliseid põhimõttelisi küsimusi on mitu. Kuid mis on ikkagi see kõige olulisem probleem Eesti üldhariduses?

Tagasi üles