Regionaalminister Siim Kiisler tõdes, et osade riigiteenuste kättesaadavus maapiirkondades jätab tõesti soovida ning üheks lahenduseks oleks ühistranspordi parem korraldus.
Kiisler: teenuste kättesaadavus maal sõltub paljugi ühistranspordist
Riigikontroll leidis äsjase auditi põhjal, et riigi teenuste kättesaadavus maakondades on halvasti korraldatud. Auditi käigus jälgiti ligipääsu kodakondsus- ja migratsiooniameti, riikliku eksami- ja kvalifikatsioonikeskuse, pensioniameti ja töötukassa teenustele.
Kiisler tunnistas, et nende asutuste puhul on teenuste kättesaadavus maapiirkondades tõepoolest kasin, kuid probleemi saaks lahendada näiteks ühistranspordi parema korraldusega. Ministri sõnul peaksid maavalitsused ühistranspordi korralduse üle vaatama ning hindama, kas inimesed maakonna erinevatest nurkadest saavad ühe päevaga vajalikus riigiasutuses ära käia.
Samas sageli ei ole asutuse paiknemine Kiisleri sõnul teenuse kättesaadavuse peamine määraja, näiteks on mõned asutused korraldanud teenuste osutamise viisil, kus teenindaja läheb ise tarbija juurde, mitte vastupidi, või kus teenust osutatakse sidevahendite kaasabil.
Kiisleri sõnul on ministeeriumid juba saatnud riigikontrollile oma vastused ning lubanud ametite paiknemist ja tööd analüüsida. Paraku mängib ministri sõnul teenuse kättesaadavuses rolli ka klientide arv ning kui mõnes piirkonnas on neid väga vähe, siis pole nende jaoks võimalik ka eraldi osakonda luua.
Kiisler usub, et auditis jälgitud nelja asutuse teenuste kättesaadavus ei osutu siiski takistuseks näiteks inimese elukohavalikul. Kriitilisemad teenused on tema sõnul näiteks lasteaia, kooli ja ühistranspordi olemasolu. Nende kättesaadavust aga konkreetne audit ei hinnanud.