Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Pime õpilane Tallinna tavakoolis: abiõpetajata oleks õppimine võimatu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Jakob Rosin.
Jakob Rosin. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Pime Tallinna Vanalinna Hariduskolleegiumi 12. klassi õpilane Jakob Rosin kirjutab Teeviida erilehel oma loos, mida tähendab õppida nägijate laste hulgas tavakoolis.

Rosin kirjutab, et õppimise teevad pimedatele tavakoolis võimalikuks erinevad abivahendid. «Et jooniseid tahvlilt maha joonistada on aga vaja paari silmi. Abiõpetaja ongi selleks teatud tundides minuga kaasas, et aidata mitte kohandatud materjali ette lugeda, ümber joonistada või kirjeldada. Ilma selle inimeseta oleks mul tavakoolis õppimine võimatu,» kirjutab pime poiss.

Ka on arvuti kasutamise võimalus koolielu paranemist Jakobi sõnul viimaste aastate jooksul tohutult toetanud. «Pika ja tihtipeale mitmeid tunde, või lausa päevi võtvatele ülesannetele kulutan nüüd aega paar minutit, kus mina õpetajalt meilile saadud kontrolltöö ära täidan ja selle talle samal viisil tagasi saadan. Lisaks kõigele on võimalik õpetajal jälgida ka töö käiku ja spikerdamiskatseid.»

Pikemalt loe refereeritud artikli täisteksti siit.

Tagasi üles