Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Liivalaia tänava foorid muutuvad ajapikku inimsõbralikumaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy

Tallinncity lugeja tunneb huvi, et kas nüüd, kus Ülemiste liiklussõlme avamine on kesklinna liikluskoormust leevendanud, ei võiks näiteks Liivalaia tänava jalakäijate foore ümber seadistada nii, et jalakäijad pääseksid üle tee ühe fooritsükliga ega peaks tee keskel ohutussaarel ootama?


Vastab transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa:

See ei puuduta mitte ainult Liivalaia tänava valgusfoore, vaid ka näiteks Vabaduse puiesteed ja veel mõnda suure liiklusega kohta. Selleks, et seal midagi muuta, on vaja kõigepealt teha loendus, kui palju on neid jalakäijaid, kes seal teed ületavad ja mis aegadel teed ületatakse ning milline on muu transpordi koormus.

Sest kui teha igal pool nii, et jalakäija saab selle teeületuse, siis esiteks lööb see rohelise laine segamini. Teine asi on see, et kui rohelised lained sassi lüüakse, siis bussid ja muu transport jäävad ju seisma. Me peame väga hästi läbi mõtlema selle, et kas üks ühes joones teeületus ühe inimese poolt on põhjendatud sellise hinnaga, et me peame kinni suure hulga transporti, mis kohalt võttes paiskab õhku meeletu koguse heitmeid.

Kõigepealt on vaja loendus ära teha ning selle tulemuste pealt on näha, kas mõnes kohas saab tulla jalakäijatele vastu ja seda asja nii rakendada. Aga seda ei saa teha põhjalikult kõike läbi mõtlemata ja arvutamata, aga see võtab aega.

Siiani tegelesime Ülemiste tunneli süsteemide häälestamisega. See on nüüd korras ja nüüd läheme jõudumööda fooridega edasi. Kõigepealt tuleb teha loendused, siis toimub analüüs ja analüüsi tulemustest saab siis kas info, mida ja kui palju võib muuta või ühese selgituse, miks muudatusi teha ei saa. Aga Vabaduse puiestee ja Liivalaia tänava foorid on kindlasti tööplaanis
 

Tagasi üles