Haridus- ja teadusministeerium (HTM) eitab eilses Maalehes ilmunud arvamusartiklis esitatud infot, et ministeerium soovib saada ainuotsustajaks kohalikele omavalitsustele eraldatava haridustoetuse üle.
Haridusministeerium eitab Maalehes ilmunud väited
Artikli kohaselt hakkaksid omavalitsused tulevikus saama «vaid ühe kooli raha» ja riik soovib mingite arvestuslike võtete toel vähendada õpetajate palgatoetust. «Haridus- ja Teadusministeerium on mures, sest väärinfo levimine kasvatab usaldamatust ning raskendab koostööd kõigil tasanditel,» teatas ministeerium.
Ministeeriumi sõnul jääb haridustoetuse omavalitsuste vahel jaotamise üle jätkuvalt otsustama Vabariigi Valitsus, mitte minister üksi. «Üheski eelnõus pole ministeerium kunagi teinud vastupidist ettepanekut.»
HTMi teatel ei vasta kindlasti tõele väited, et omavalitsused saavad vaid «ühe kooli raha». «Toetus on õpilaste arvu ja mitte koolide hulga põhine. Jätkuvalt saab suurema õpilaste arvuga omavalitsus proportsionaalselt rohkem toetust kui väiksema õpilaste arvuga omavalitsus. Eelnõuga mitte ei kahane, vaid hoopis suureneb omavalitsuse vabadus koolivõrku oma parima äranägemise järgi korrastada, sest koolide arvu muutumisel riik haridustoetust ei vähenda,» märkis haridusministeerium.
«Samuti ei vasta tõele info nagu hakkaks riik vähendama omavalitsuste rahastamist, tõstes samal ajal õpetajate koormust. Haridustoetuse ja sealhulgas õpetajate palgatoetuse kogusumma järgmisel aastal kasvab, mistõttu ei saa vastata tõele ükski väide nagu kavatseks riik järgmisel aastal eraldada omavalitsustele õpetajate palkadeks vähem raha.»
Haridusministeeriumi sõnul ei vasta tõele info nagu sunniks seadusemuudatus õpetajaid 35 kontakttundi andma. «Juunis vastu võetud seadusemuudatused panevad koolijuhile vastutuse mahutada täistööajaga õpetaja kõik tööülesanded 35 astronoomilise tunni sisse – sinna peavad mahtuma kontakttunnid, tundide ettevalmistamine ja muu töö. Õpetaja kaitsmiseks peab tööaja arvestamisel lähtuma mitte ainult klassi ees seistud tundidest, vaid kõikidest tööülesannetest ning samuti võtma arvesse erinevate ainete ja klassisuuruste mõju õpetaja tööajale.»