Ametiühingute Keskliit on mures, et nii seoses kiirabioperaatorite vahetuse kui ka reisirongiliikluse üleminekuga ühest ettevõttelt teise on löögi alla sattunud töötajad, kes on sama tööd teinud juba aastaid, kuid peavad ikkagi oma töökohale uuesti tagasi kandideerima ja võib-olla läbima isegi uue katseaja.
Ametiühingud: kiirabitöötajate solgutamine operaatorite vahetusel on alandav
«Kuigi paljud ilmselt tööle tagasi saavad, on selline solgutamine töötajate jaoks ebamugav ja alandav,» ütles Ametiühingute Keskliidu esimees Peep Peterson.
Tema sõnul peab leiduma viisakam viis, kuidas töötajaid ühest ettevõttest-asutusest koos kehtiva töölepingu ja staažiga teise üle anda, sest sellises olukorras on küsimärgi all oluliste sektorite jätkusuutlikkus. Kaudseks kannatajaks on ka klient, kui parem osa töötajaskonnast taolise loksutamise peale oma tööala või tööriiki peaks vahetama.
Transporditöötajad on seoses bussiliinide pideva liikumisega operaatorite vahel püüdnud korduvalt saada kaitset kehtiva töölepinguseaduse alusel, mis reguleerib selgelt lepingute kehtimajäämise ettevõtte mõne osa omanikuvahetuse korral. Paraku jääb aga vastav kaitse avalike konkursside puhul nõrgaks.
Petersoni hinnangul oleks parim viis küsimus reguleerida sektoripõhiselt, vastava valdkonna üldkehtivas kollektiivlepingus. Teine võimalus oleks paranduste sisseviimine töölepinguseadusesse. «Igal juhul on tähtis, et ka tööandjad ja vastava valdkonna tellijad mõistaksid tööjõu hoidmise tähtsust ja tuleksid vastavate muudatustega kaasa,» lisas Peterson.